Іспанський залізничний оператор допоможе Україні створити автоматичну систему зміни ширини колії
Укрзалізниця спільно з іспанським оператором залізничної інфраструктури ADIF розпочне проєкт автоматичної системи зміни ширини колії для 1520 мм /1435 мм /1668 мм.
Про це повідомляє Rail.insider із посиланням на директора департаменту стратегії Укрзалізниці Олега Яковенка.
«Очікується, що ця технологія матиме позитивний вплив не тільки в Україні, а й в країнах Балтії і самій Іспанії. Ми зараз проходимо всі необхідні процедури, і проєкт розпочнеться вже наступного року. І десь два роки ще необхідно буде для проходження розробки та сертифікації», – розповів Яковенко.
Планується, що автоматична система буде двох типів: двопозиційна (1520 мм /1435 мм) та трипозиційна, яка дозволить перемикатися на мережі 1520 мм, 1435 мм та 1668 мм і доправляти вантажі напряму в Іспанію. Залізничні перевезення конкуруватимуть з морським транспортом (зокрема, з Одеси в Іспанію морем везуть зерно) за рахунок спеціальних тарифів.
«Є Середземноморський коридор. Він повністю пройде через Європу із заходу на схід. Від Іспанії до Львова. Очікуємо в рамках спілкування з різними операторами та перевідниками узгодження наскрізних конкурентних тарифів. Якщо все зробити правильно, це може бути конкуренція морю», – зазначив Яковенко.
За розрахунками Європейського інвестиційного банку, система зміни ширини колії може обійтися в 15 мільярдів євро. З них 11 мільярдів піде на саме будівництво і чотири мільярди — на додаткові витрати: депо, рухомий склад, колійні машини, інша інфраструктура. Залучатимуть кошти Європейського Союзу.
Читайте також: Чому Іспанія не дозволила Угорщині купити мадридську залізничну компанію і до чого тут Україна
Раніше повідомлялося, що оператор залізничної інфраструктури Іспанії ADIF та АТ «Укрзалізниця» розроблятимуть пілотний проєкт з використанням технології автоматичної системи зміни ширини колісних пар вантажного рухомого складу під різну колію для західних переходів.