Дослідження: вулиці без машин – прибутковіші для бізнесу

Пішоходизація вулиць, зокрема, стимулює відвідуваність закладів харчування, розташованих на них.

Квебек, Канада: Marc Bruxelle/Shutterstock
Квебек, Канада: Marc Bruxelle/Shutterstock

Такого висновку дійшли аналітики американської платформи для пошуку послуг Yelp, повідомляє Bloomberg CityLab, чий матеріал перекладає український Хмарочос.

Під час пандемії коронавірусу чимало міст стали перекривати окремі вулиці від автомобільного трафіку. Такі вулиці називають «відкритими», «повільними», «здоровими», «безпечними» тощо. Зокрема, у США серед 43 міст, які входять в Асоціацію транспортних департаментів NACTO, 22 планують зберегти пішоходизовані вулиці й після пандемії, ще 16 розглядають такий варіант. Водночас серед власників бізнесів є побоювання, що відсутність автомобілів може згубно позначитися на потоку клієнтів.

Однак низка досліджень свідчать про те, що відсутність автомобілів не впливає на відвідуваність закладів негативно, а то й навпаки – підвищує попит.

Так, Yelp дослідили активність споживачів за кількістю відгуків і переглядів ресторанів на кількох пішоходизованих локаціях: у кварталі Маленька Італія в Бостоні, районі Мішн у Сан-Франциско, Фултон-Маркеті в Чикаго, Восьмій вулиці в Бойсі (столиці Айдахо) та на бульварі Сан-Фернандо у каліфорнійському Бербанку. За контрольну точку взяли 15 березня 2020 року – умовний день до початку пандемії. Зміни в активності споживачів порівнювали зі змінами активності в ресторанах, розташованих на інших вулицях вказаних міст, які лишалися доступними для автомобілів.

Дослідження виявило, що на вулицях, вільних від автомобілів, відвідуваність ресторанів зросла. Так, у Маленькій Італії цей показник збільшився на понад 60%, а в чиказькому Фултон-Маркеті – на чверть.

Ці дані можуть свідчити про певну кореляцію, не обов’язково про причинно-наслідковий зв’язок. Адже тут у фокусі саме заклади харчування, які приваблюють людей під час пандемії можливістю посидіти на літньому майданчику. Менше з тим, є й інші дослідження, які свідчать про те, що пішоходизація вулиць щонайменше не завдає шкоди бізнесу.

Наприклад, Дженні Лю, професорка урбаністики та містопланування з Портлендського університету, наводить результати масштабного дослідження економічних наслідків пішоходизації 14 вулиць у шести американських містах. Воно не виявило негативного впливу на рівень продажів і працевлаштування, а в окремих випадках засвідчило позитивні наслідки, особливо для ресторанів.

Ще одна цифра: нещодавно ресторани на Вандербільт-авеню в нью-йоркському Брукліні повідомили про 54-відсоткове зростання відвідуваності протягом першого місяця, коли вулицю зробили «відкритою».

У деяких містах навіть вирішили відмовитися від пішоходизації через такий ефект. Так, міська рада Брекенріджа, штат Колорадо, проголосувала проти закриття для трафіку Мейн-стріт, зокрема й через різке зростання комерції – попри те, що за пішоходизацію виступили майже 85% мешканців і власників бізнесів.

автомобілі місто транспорт бізнес майбутнє екологія

Знак гривні
Знак гривні