Вартість ремонту кілометра дороги за рік зросла вдвічі. Чи стали дороги більш якісними?

Середня вартість 1 км поточного середнього ремонту доріг у 2020 році, згідно з інформацією публічного модуля аналітики Prozorro, зросла до 11,19 млн грн. Це на 91,6% більше, ніж у 2019-му.

Такі дані повідомив виконавчий директор ініціативи з прозорості CoST Ukraine Святослав Абрамов.

Згідно з оприлюдненою інформацією, середня вартість 1 км нового будівництва в 2020 році становила 90,22 млн грн (-14,3%), реконструкції – 36,06 млн грн (-44,7%), капітального ремонту – 25,18 млн грн (+ 4%), середнього ремонту зросла до 11,19 млн грн (+91.6%)

Левова частка робіт у цьому році припала саме на поточний середній ремонт, який найбільше подорожчав (близько 90 % довжини доріг, де проводилися роботи).

Водночас у CoST Ukraine додали, що вартість основних матеріалів, що використовують у дорожньому будівництві, в 2020 році практично не змінилася.

Причиною зростання вартості поточного середнього ремонту Абрамов назвав збільшення обсягів робіт, які проводяться в межах такого ремонту.

Він пояснив, що поява поточного середнього ремонту свого часу була вимушеною мірою, зумовленою обмеженим фінансуванням, а головне – короткою тривалістю ремонтно-будівельного сезону.

«Відновлення доріг у такий спосіб дозволяє значно зекономити час, який займають процеси бюджетування, планування, проведення закупівель, а також погодження та експертиза проєктної документації, а отже надає змогу ефективно використовувати наявний фінансовий ресурс і забезпечувати задовільний стан проїзду українськими дорогами», – розповів він.

Водночас застосування поточного середнього ремонту, згідно з чинними нормативами, не передбачає ані зміни конструкції дорожнього одягу, ані залучення технічного нагляду для контролю якості проведення таких робіт.

Поточний середній ремонт, реалізований у такий спосіб, Святослав Абрамов назвав «аналогом капітального з меншою вартістю», однак наскільки довговічними будуть відремонтовані таким чином дороги, можна буде оцінити лише за кілька років.

Тобто проблема не в тому, що вартість ремонту подорожчала, а в тому – чи справді за ці гроші ми отримали кращу якість доріг? Через відсутність контролю якості робіт, про це можна буде сказати лише за певний час.

будівництво автомобілі транспорт

Знак гривні
Знак гривні