Чому користуватися прокатними самокатами в Києві "ще рано" (ТОЧКА ЗОРУ)
Цього тижня зранку довелося бути в центрі міста. Нарешті на вулицях Києва побачив оренду електросамокатів від Bolt, вирішив протестити. Короткий висновок: не раджу наразі користуватися ними в Києві, ще зарано.
Таку точку зору висловлює активіст Віталій Мороз.
Електросамокати – це як ситуація в Білорусі: ніщо не зупинить ідею, час якої настав. Адже в столицях ЄС користуються електросамокатами вже кілька років. В Києві першими їх запустила компанія Bolt, що є сервісом таксі (ex-Taxify). В одному з інтерв'ю менеджмент компанії в Україні казав, що хотіли запускати раніше, але карантин змінив плани.
Чому я залишився незадоволеним клієнтом, спробувавши електросамокат Bolt, і що їм варто змінювати?
Отож, у вівторок зранку довелося побувати в районі Льва Толстого. Завершив одну справу, і мені потрібно було заїхати на Печерськ. Коли побачив припарковані два самокати, вирішив спробувати замість таксі чи метро, адже відстань – 3 км.
Аби скористатися електросамокатом, потрібно просканувати код, в додатку Bolt буде додана функція самоката, обираєш, переглядаєш правила, тарифи, приймаєш умови — і їдеш.
Оскільки це був перший раз на електросамокаті Bolt, обрав опцію "швидкість не більше 15 км/год" — досвідчені самокатники ганяють й 25 км/год. Вирушив з Великої Васильківської через Палац спорту по бульвару Лесі Українки до метро Печерська, поблизу заїхав в одну локацію й біля метро Печерська вирішив залишити самокат.
Виявляється, я виїхав за межі дозволеної зони паркування самокатів, й у мене був вибір — або вертатися в зелену зону, або ж платити штраф. Я обрав штраф.
У скільки ж мені обійшлася поїздка на електросамокаті за маршрутом до 4 км? (Велика Васильківська-Печерська — 2,9 км, від метро Печерська і назад — ще 800 м).
Bolt прислав детальний рахунок за списані кошти:
– за те, що ви почали користуватися самокатом - 29 грн.
– кожна хвилина використання — 2,9 грн. Оскільки їхав доволі повільно — світлофори, парковка і т. д., у мене це зайняло 20 хв — відповідно 72,4 грн.
— штраф за паркування в "червоній", тобто, недозволеній зоні — 100 грн.
Загалом: 201,4 грн.
Правила гри приймав не під примусом, тому все чесно :)
Отож, мої спостереження:
– сервіс електросамокатів буде затребуваний, але наразі немає конкуренції, Bolt є монополістом і диктує умови клієнтам;
– сервіс бере fee за користування 29 грн. Навіщо клієнту це сплачувати — незрозуміло, хоча я розумію операційні витрати — парковка, використання транспорту, оплата охорони, стаф і т. д.;
– сервіс бере похвилинну оплату (схоже як Hetman car) – ок, зрозуміло, адже якщо за кілометраж, то людина може ледь їхати, а логіка сучасності зрозуміла: час — це гроші.
– я їхав відстань в 3,7 км, і це мені обійшлося в 72 грн — на таксі Bolt це буде коштувати 40-50 грн (мінімальний тариф), значить, за розрахунками компанії, більшість клієнтів буде брати самокати на меншу відстань;
– якщо їдеш швидше – платиш менше, але це більше ризиків для перехожих (я їхав тротуарами). Відповідно, коли їдеш безпечніше — платиш більше. Щось в цьому не так:)
– зона для паркування електросамокатів зараз дуже невелика. За картою, яку я бачив, це приблизно від Європейської до Палацу Спорту. Те, що мені не дозволено припаркувати самокат в центрі міста – на метро Печерська — мене насправді вразило. Сирий запуск. Але й штрафи — це теж монетизація:)
Який висновок для себе – наразі не користуватися електросамокатами Bolt. Сервіс повинен бути зручним, але наразі він зручний для тих, хто хоче проїхатися на 1-2 км максимум. Втім, за інноваційність для України – ставлю п'ятірку.
Й останнє – є припущення, що, кожній людині варто щодня проходити по 10 000 кроків. Користування електросамокатом здатне зменшити цей показник :)