Р

Ребуси головного вокзалу країни. Пошуки потрібної електрички перетворюються на справжній квест

Якщо Ви їдете електричкою з Лівобережжя до станції Київ-Пасажирський, то насправді опиняєтеся не на Київському пасажирському вокзалі і навіть не на Приміському. Електрички зі Сходу і Північного Сходу прибувають на так звані Північні платформи. Власне, розташовані ці платформи так само на привокзальній площі, точніше, під площею, з її північного краю.

Автор: Тарас Шамайда

І приміський, і пасажирський вокзали – поруч, тож, здавалося б, транзитним пасажирам зручно пересідати на потрібні потяги. Але залізничники не шукають легких шляхів для своїх клієнтів.

По-перше, на північних платформах ви не знайдете жодного залізничного розкладу, окрім розкладу руху з самих північних платформ.

Щоб побачити розклад решти електричок, потрібно через усю привокзальну площу пройти до Приміського вокзалу. При цьому жодних вказівників, як туди йти, на платформах, звісно, немає.

До речі, немає розкладу приміських потягів і в головних терміналах станції Київ-Пасажирський, як не помітно там і вказівників, як пройти до приміського вокзалу.

Втім, приміський вокзал все ж можна знайти хоча б за величезним написом на його будівлі. Можна навіть побачити там розклад усіх електричок, включно з розкладом північних платформ.

Однак якщо ви, навпаки, приїхали на Київ-приміський, то знайти самі Північні платформи не дуже просто.

По-перше, частина колій Києва-Пасажирського мають однакову нумерацію. І гості столиці легко можуть сплутати, скажімо, платформу №3 головного вокзалу з північною платформою №3.

До речі, на самому приміському вокзалі номери колій навмисне мають іншу нумерацію, ніж на Києві-пасажирському.

Чому не можна цю наскрізну нумерацію поширити й на Північні платформи, знає мабуть лише Укрзалізниця.

По-друге, знайти Північні платформи, вийшовши з Києва-Приміського чи Києва-Пасажирського, значно складніше, ніж потрапити на великі вокзали. На виході з Приміського вокзалу – жодних натяків на існування цих платформ. Поблукавши величезною Привокзальною площею, ви зможете розгледіти невеликі вказівники на висоті метрів 5 над землею (на фото – на стовпі зліва від торгівельного центру «Полісся»).

Але якщо у вас немає звички вишукувати потрібну інформацію високо над головою, вхід на Північні платформи для Вас виглядатиме ось так:

Жодних ознак, що ці сходи ведуть на якісь платформи, а не до бістро «Карбонелла».

По-третє, на вокзалі існує ще один ребус. Справа в тому, що з Північних платформ відправляються не лише приміські, але й міські електрички. Останні належать не «Укрзалізниці», а «Київпастрансу», і працівники обох підприємств ревно демонструють безпорадним пасажирам, що вони не мають жодного відношення до «конкурентів». Настільки ревно, що самі північні платформи розділили по-живому залізним парканом.

По один бік – біля центру «Полісся» - зупиняються приміські електрички. І тут ви не зустрінете не лише розкладу міських електричок (пам’ятаємо, що й з розкладом приміських тут проблеми). Ви не зустрінете тут навіть натяку на саме існування приміських електричок.

Щоб потрапити на ту саму північну платформу, але до міської електрички, існує два способи. Перший – якщо ви добре орієнтуєтесь на місцевості і готові ризикнути власною безпекою – просто перелізти через оцю огорожу над коліями, по яких час від час несуться потяги.

Другий – пройти кількасот метрів через привокзальну площу і розшукати вхід на північні платформи з іншого боку. А вхід цей замаскований найкраще на всьому вокзалі. Ось як він виглядає – треба йти праворуч від «гарячих пиріжків» і «біг-бурга», жодних натяків на вказівники немає.

Якщо пощастить, ви знайдете вхід на платформу міської електрички.

Розклад тут, як ви вже здогадалися, лише міської електрички, і квитки можна купити лише на міську. Якщо вам потрібно доїхати, скажімо, до станції «Дарниця», тут ви зможете дізнатися лише про міські електрички, які туди йдуть.

Щоб дізнатися про розклад приміських електричок до тієї ж «Дарниці», потрібно здолати вже згаданий шлях через усю Привокзальну площу, і потрапити на інший кінець тієї ж платформи.

Окрема головоломка – позначення різних частин вокзалу на сайті залізниці. Хто не здогадається, що саме адміністратори сайту мали на увазі під тими чи іншими назвами і скороченнями, той просто не знайде потрібних електричок у розкладі. Втім, це проблема стосується не лише Києва: пошук потягів, особливо приміських, по сайту залізниці – окрема тема.

Позбавити людей необхідності бігати між платформами, запізнюватися на потяги і розгадувати ребуси залізничників дуже просто. Для цього потрібно на головному вокзалі України зробити кілька елементарних речей.

1. Всі колії на київському вокзалі, включно з північними платформами, мають отримати зручну наскрізну нумерацію, номери колій не мають дублюватися.

2. У терміналах Києва-Пасажирського, Приміського вокзалу і на платформах (включно з платформами міської електрички) має висіти велика схема розташування всіх місць, звідки відправляються пасажирські, приміські і міські потяги, а також метро.

3. Там же має бути розклад руху всіх потягів, принаймні, приміських і міських.

4. У терміналах, на платформах і на Привокзальній площі треба розмістити чіткі вказівники – як пройти до тих чи інших платформ, звідки відправляються приміські чи міські електрички.

Нічого надскладного.

залізниця вокзал маразм реформи транспорт київ

Знак гривні
Знак гривні