Як журналісти застосовують штучний інтелект у своїй роботі? Перший глобальний огляд

Аналітичний центр Polis (при Лондонській школі економіки) та Google News Initiative оприлюднили дослідження "The Journalism AI report", базоване на опитуванні 71 новинних організацій у 32 різних країнах, і присвячене "штучному інтелекту"(машинному навчанню) та пов'язаним технологіям.

Журналісти та редактори відповіли на запитання стосовно того, як вони розуміють "штучний інтелект"(ШІ), і як його використовують у редакціях; якими є потенційні ризики такого використання.

ШІ може звільнити ресурси журналістів для роботи над створенням кращих матеріалів, в час коли журналістика бореться за економічну спроможність, релевантність та довіру читача. ШІ також може допомогти отримувати надійну інформацію у світі, перенасиченому новинами та дезінформацією.

Основні висновки:
* "Штучний інтелект" вже є важливою частиною журналістики, однак він дуже нерівномірно розподілений
* Половина респондентів використовують ШІ для збору новин, дві третини - для виробництва, трохи більше половини - для поширення.
* Третина опитаних заявляють, що мають активну стратегію стосовно ШІ.
* Редакційні ролі змінюються (у зв'язку з використанням ШІ) шляхом модифікації посад, які вже наявні, а не шляхом заміни на нові.
* Найбільшим викликом у застосуванні ШІ є фінансові ресурси та відсутність відповідних навичок та знань. Однак є й культурні перешкоди, такі як страх перед втратою робочих місць.

У дослідженні, серед інших прикладів, були використані три проекти Текстів, де ми застосовували методи машинного навчання (або "штучного інтелекту" - це більш приваблива, але менш точна назва):

[1] http://texty.org.ua/d/2018/amber_eng/ - карта незаконного видобутку бурштину в Україні
[2] http://texty.org.ua/d/2018/mnews/eng/ - рейтинг сайтів з маніпулятивним контентом
[3] http://texty.org.ua/d/barzha/ - "Баржа з мемами" - як російська пропаганда "воєнізує" будь які новини.

майбутнє редакційне тексти

Знак гривні
Знак гривні