Цукерберг у Конгресі визнає свої помилки, через які Facebook використала Росія і не тільки (ТЕЗИ)

Сприяння в розпалюванні ворожнечі, порушення приватності 87 мільйонів користувачів, участь у втручанні Росії у вибори президента США. Такі звинувачення висуває американський конгрес найбільшій соціальній мережі у світі Facebook.

Генеральний директор Facebook Марк Цукерберг (у центрі) в оточенні офіцерів поліції йде коридором Капітолію до кабінету сенаторки Даян Файнстайн, Вашингтон, округ Колумбія, США, 9 квітня 2018 року.

Уперше за історію її засновник та виконавчий директор свідчитиме перед конгресом — виступ Марка Цукерберга відбуватиметься у два етапи, 10 та 11 квітня.

Напередодні слухань конгресмени опублікували текст доповіді голови Facebook.

Скорочений переклад Громадського:

Велика помилка

"Facebook є ідеалістичною та оптимістичною компанією. Більшість часу нашого існування ми зосереджувалися на благах, які можуть об’єднати людей. Нещодавно ми спостерігали за рухом #Metoo, організованим, принаймні частково, на Facebook. Після урагану Гарві люди зібрали [через Facebook] понад 20 мільйонів доларів на допомогу постраждалим".

Такими словами починаються свідчення Цукерберга перед конгресом. Виконавчий директор компанії визнає, що Facebook використали треті сторони задля маніпуляції, отримання приватних даних та втручання в політичний процес.

Очільник компанії визнає, що Facebook не зробив достатньо, щоб запобігти використанню цих засобів для завдання шкоди. Це стосується фейкових новин, іноземного втручання у вибори, поширення мови ненависті, порушення конфіденційності.

"Ми не дивилися достатньо широко на відповідальність, і це було великою помилкою. Це була моя помилка, і мені шкода. Я запустив Facebook, я керую ним, і я відповідаю за те, що тут відбувається".

Цукерберг бере повну відповідальність за всі дії та обіцяє зробити все, щоб значно підвищити безпеку користувачів соціальної мережі. Отже, в алгоритмах і правилах роботи Facebook повинні відбутися значні зміни.

Витік приватних даних

У 2013 році дослідник Кембриджського університету Александр Коган створив застосунок-вікторину, який установили близько 300 тисяч користувачів Facebook. Цей додаток отримував доступ до приватної інформації не лише цих людей, але й їхніх друзів. Загалом ідеться про дані 87 мільйонів користувачів по всьому світу.

Пізніше з'яcувалося, що Коган передав усі дані компанії Cambridge Analytica, яка працювала із передвиборчою агітаційною кампанією Дональда Трампа.

Пізніше Цукерберг заявив, що всі 2 мільярди користувачів Facebook мають прийняти те, що їхня приватність могла бути під загрозою. Як компанія виправлятиме цю проблему?

За словами Цукерберга, убезпечення його платформи нині в пріоритеті. Від 2013 року алгоритми й правила безпеки в соціальній мережі багато в чому змінилися. Це означає, що розробники вже не мають доступу до тих функцій та інструментів, які використовував Коган. Однак Facebook знову підвищує безпеку.

Зокрема, тепер розробники не матимуть доступу до жодних ваших даних, якщо ви не використовували їхні програми довше, ніж три місяці. Крім того, застосунки зможуть отримати доступ лише до вашого імені, фотографії профілю та адреси електронної скриньки (якщо ви самі погодитеся). Також діятимуть жорсткі обмеження, які значно скоротять можливість отримувати інформацію про друзів користувача.

На додачу Цукерберг пообіцяв, що компанія перевірить інші застосунки, які збирали дані великої кількості користувачів до 2014 року. Якщо виявлять підозрілу та незаконну діяльність, розробників цих програм заблокують і повідомлять про це користувачів соцмережі.

Простішим стане і особистий контроль за даними. Тепер будь-який користувач зможе переглянути в налаштуваннях, які додатки мають доступ до його інформації, а відтак заборонити робити це, якщо забажає. Також Facebook особисто повідомив усіх користувачів з 87 мільйонів, чиї дані могла використати Cambridge Analytica.

Поза тим, компанія анонсувала ще одну функцію: користувачі зможуть видаляти вже відправлене повідомлення. Як виявилося, раніше таким привілеєм користувалося лише керівництво компанії. Тепер він стане доступним для всіх користувачів.

Втручання Росії у вибори США

Раніше компанія визнала, що стала платформою для розпалювання ворожнечі в суспільстві й розповсюдження неправдивої інформації. Різноманітні методи для цього росіяни використовували в розпал кампанії перед виборами президента США.

"Місія Facebook — надавати людям голос і зближувати їх. Це глибоко демократичні цінності, і ми пишаємося ними. Я не хочу, щоб хтось користувався нашими інструментами, щоб підривати демократію. Ми були занадто повільними, щоб визначити і відповісти на російське втручання, і ми важко працюємо над тим, щоб стати кращими", - сказав Цукерберг.

Він також сказав, що Facebook розробляє нові технології, які дозволять виявляти фейкові профілі й протистояти поширенню дезіфнормації. Нові захисні інструменти вже використали під час президентських виборів у Франції. Тоді в соціальній мережі виявили та деактивували близько 30 тисяч несправжніх облікових записів.

Також на початку квітня компанія видалила 270 сторінок так званої російської «фабрики тролів», які націлювалися на російськомовних користувачів в Азербайджані, Узбекистані та Україні.

Унаслідок російського втручання Facebook значно збільшує штат працівників, які опікуються безпекою компанії. Нині їх близько 15 тисяч, до кінця року штат має збільшитися ще на 20 тисяч осіб.

Значно жорсткішими стануть вимоги до людей, що розміщатимуть політичну рекламу. Тепер рекламодавців змусять підтверджувати свою особу та місцерозташування. Їхні матеріали маркуватимуть спеціальною позначкою, також будь-хто зможе перевірити замовника — ця інформація буде у відкритому доступі. На додачу можна буде проглянути, яку ще рекламу на Facebook замовляла ця людина чи компанія.

Насамкінець Цукерберг пише:

"Ці кроки самі собою не завадять кожному, хто намагається обдурити систему. Але стане набагато важче зробити те, що росіяни чинили під час виборів 2016 року… Моїм найбільшим пріоритетом завжди була соціальна місія, що полягає в об'єднанні людей, побудові спільноти та зближенні світу. Рекламодавці та розробники ніколи не матимуть переваги над цим, доки я працюватиму на Facebook".

соцмережі скандал сша безпека росія цукерберг

Знак гривні
Знак гривні