Washington Post: спецслужби Росії в лютому 2014 організували дискредитацію Майдану в соцмережах

Уранці 22 лютого 2014 року Головне розвідувальне управління (ГРУ) РФ запустило в Україні кампанію з дискредитації нової влади та подій на Майдані.

Про це пише кореспондент The Washington Post з питань безпеки із посиланням на таємний звіт російського відомства, який опинився у розпорядженні видання, - перекладає Громадське.

Повідомляється, що з пропагандистською метою в соціальних мережах Facebook та «ВКонтакте» було створено велику кількість фейкових акаунтів. Видання акцентує на тому, що подібний крок Москва здійснить за два роки також і під час американських виборів.

Кампанія мала на меті «вплинути на ключових осіб, які приймають рішення, та на широку громадськість, що повинно було допомогти виправдати дії російських військових, які 27 лютого в формі без розпізнавальних знаків захопили будівлю кримського парламенту».

«Персонажі мали представляти «простих людей» з усієї України, які начебто розчарувалися в протестах на центральній площі Києва, що має назву «Майдан», — пише The Washington Post.

Окремо зазначається про те, що ввечері 22 лютого 2014 року створили акаунт від імені «Івана Галіцина», який описував ситуацію в Києві як «повернення фашистів через 70 років після Другої світової війни».

Пізніше «Галіцин» коментував також інші матеріали в англомовних виданнях.

Цей аккаунт, за даними видання, створили співробітники ГРУ. У ньому використали фотографію Костянтина Ярошенка, який відбуває покарання в американській в'язниці за контрабанду наркотиків.

Загалом ГРУ створило понад 30 українських спільнот у соціальних мережах.

Зокрема, після захоплення будівлі кримського парламенту ГРУ створило чотири групи для підбурювання мешканців Криму виступити за відокремлення від України.

«Використовуючи наші аккаунти у Facebook, ми поширили коментарі, що «інформували населення Кримського півострова про загрозу з боку нацистських організацій», — цитує The Washington Post звіт ГРУ.

Для розкрутки спільнот ГРУ використовувало рекламні пости в Facebook. У звіті сказано, що лише 27 лютого групи отримали 200 тисяч переглядів. Пости дублювалися до спільнот у «ВКонтакте» і LiveJournal.

У The Washington Post вважають, що вплив інформаційної діяльності ГРУ на розвиток ситуації в Україні важко переоцінити.

крим путін росія пропаганда майдан окупація інтернет анексія

Знак гривні
Знак гривні