Краса, яку ми самі не бачимо. Чому Україна модна серед іноземних артистів і брендів? (ВІДЕО)
Для іноземців краса України - зовсім не шаровари, стрічечки та колоски, а те, чого самі ми часто не помічаємо. Україна, й особливо її столиця, перетворилися на модний знімальний майданчик для іноземних брендів і музичних гуртів. І не тільки через дешевизну - а й через своєрідну естетику. А ще - завдяки якості роботи наших знімальних компаній.
На Youtube 15 листопада з’явився знятий у Києві кліп французького репера OrelSan на пісню Tout va bien («Усе гаразд»).
Відео подивилися майже три з половиною мільйони глядачів.
І це далеко не перший випадок - раніше ролики в Києві знімали Apple, Diesel, Motorola, Lacoste тощо
Громадське розібралося, чим приваблюють наші локації іноземців, і чи справді до Києва їдуть лише через те, що тут усе дешево.
«Пострадянські красоти»
Одна з причин, чому до нас їдуть іноземні режисери — локації. Приміром, Подільсько-Воскресенський міст, який з’являється в рекламах Diesel і Mazda, або станція метро «Видубичі», обіграна в ролику французького бренда Lacoste.
Станції метро «Золоті ворота», «Житомирська» й аеропорт «Київ» уподобала компанія Motorola. Центральний залізничний вокзал і, знову ж таки, «Золоті ворота» - розгледіли у свіжому ролику Apple. Також серед популярних місць для зйомок Воздвиженка, Хрещатик, Європейська та Поштова площі.
Іноземні музичні гурти найчастіше обирають пустирі Троєщини. Серед них - данська співачка MØ, британська альтернативна рок-група Nothing but Thieves, шотландський співак Paolo Nutini й британська інді-рок група The Foals.
Дослідник архітектури й міського простору Лев Шевченко пояснює такий інтерес тим, що останнім часом з’явилася мода на подібну забудову.
«У радянські часи в Києві масово будувалося типові похмурі помешкання. Нині Київ — це вільне місце, де можна знайти багато такої забудови. У Росії чи Білорусі можуть виникнути проблеми з доступом до об’єктів, а надто в Середній Азії. Балтійські країни привели радянську забудову в порядок, тепер вона там затишніша й маленька. А в Києві достатньо масштабна, щоб продемонструвати жах східноєвропейського життя», — розповідає Лев.
І звісно, Чорнобиль
Серед місць, де проходили зйомки, також Прип'ять. Саме там відзняли кліп на пісню Marooned легендарні Pink Floyd.
Починається кліп зі зйомок космічної станції, з якої відкривається панорама Землі. А в другій половині глядачі потрапляють у покинуте після катастрофи на Чорнобильській АЕС місто.
Лев Шевченко каже, що в Києві є ще чимало потенційно привабливих місць, які наразі не були помічені. Приміром, недобудований стадіон біля Іподрому з великими цифрами на фасаді, театральний інститут на Львівській площі або недобудована Лівобережна — усе це, на його думку, можна використати в кліпах, якщо ці споруди так і не добудують.
Дослідник архітектури періоду радянського модернізму Олексій Биков вважає, що сучасний стан української архітектури є таким собі «експересивним метаморфозом», образ якого викликає інтерес у режисерів.
«Для когось, можливо, він навіть виглядає знімальним постапокаліптичним майданчиком. Радянська архітектура, її монументальність, масштаб і відособленість також є яскравим образом для візуального ряду. Крім того, у світі нині існує мода на радянську архітектуру. Можливо, кліпи — один з шансів зафіксувати її перед новими метаморфозами або остаточним руйнуванням», — вважає Олексій.
Режисер монтажу Family Production Юрій Резниченко каже, що 95% його замовників — іноземні режисери.
«Перший продакшн в Україні з’явився для забезпечення локаціями іноземних гуртів, які хотіли знімати пострадянські красоти. Сьогодні нова реінкарнація цієї моди. Загалом до нас приїжджають за розвалинами та радянським зачаруванням», — вважає він.
Володимир Яценко, генеральний продюсер агенції LimeLiteStudio, яка знімає рекламу для іноземних брендів, пояснює: справа також у доступності локацій.
«У нас можна знімати в метро, на вокзалі, в аеропорті, у військових частинах. Це не дуже забюрократизовано, бо в Європі з цим — жахіття. Там часто змушені, приміром, відтворювати інтер’єр аеропорту деінде, а це надто дорого й важко. Ми ж можемо спокійно заплатити та знімати. Так, це буде вночі, буде багато обмежень, але це можливо», — розповідає Володимир.
Відомий кліп на пісню DJ Shadow feat. Run the Jewels — «Nobody Speak», який випустили торік, відзняли в Українському домі. Громадське поцікавилося вартістю оренди такого приміщення. Менеджерка Українського дому сказала, що фіксована ціна — 39 600 гривень за 8-9 годин оренди.
«Не тому що дешево, а тому що якісно»
Володимир Яценко пояснює: якщо раніше до нас їздили тільки за локаціями, нині іноземці знімають навіть у наших павільйонах. На його думку, причина в тому, що в Україні найкраще співвідношення якості та вартості послуг.
«Найнижча вартість — від 30 тисяч євро до нескінченності. Залежно від того, що знімаєш. Якщо дві людини сидять у кімнаті й розмовляють, це коштуватиме одну суму. Якщо вони сидять в аеропорті Бориспіль на тлі вибухів літаків — це зовсім інший бюджет. За кордоном це щонайменше 50-60 тисяч євро. Тобто, різниця, порівняно з Німеччиною і Францією, більш ніж удвічі», — розповідає він.
Режисер Андрій Бояр знімав кліпи Христині Соловій, гурту Pianoбой, 5 Vymir, O.Torvald тощо. Каже, що мінімальний бюджет якісного кліпу в Україні складає приблизно 4-5 тисяч доларів.
«Але я не думаю, що іноземні гурти економлять і через це їдуть знімати в Україну. Це просто щось нове, модний тренд, комусь прикольно до нас приїхати, зняти кліп, а потім і відіграти концерт», — каже Андрій.
Анастасія Буковська — генеральна продюсерка Family Production. Остання робота команди — реклама для італійського бренду Diesel, знята на недобудованому Подільсько-Воскресенському мості. Каже, що зацікавити іноземців працювати з українцями — це велика робота: поїздки на фестивалі, презентації локацій та можливостей у виробництві.
«У пресі багато говорять про те, що в нас усе дуже дешево. Це неправильно. Ми називаємо це «cost effective», тобто оптимальна ціна та якість. Звісно, що є дивовижні локації та можливості по техніці, тому що техніка в Україні найкраща. Камери, світло, оптика, а найголовніше — крани. Компанія «Фільмотехнік» має власні розробки і представництва в 38 країнах, зокрема і в Америці. А машина «Russian Arm» для зйомки реклами машин є тільки у нас і в Лос-Анджелесі», — розповідає Анастасія.
Вона зауважує, що в Україні акторам масових сцен платять близько 10 євро на добу, натомість у Європі — близько 100 євро.
Ірландський режисер Брайан Дурнін, який нині працює над рекламним роликом в Україні, пояснює, що тут його задовольняє все: і локації, і команда, і ціна:
«Тут можна зробити речі, які в Ірландії надто дорогі. Тут це доступніше і приблизно настільки ж якісно. Тобто, за бюджет, який ви витрачаєте, можна зробити трохи більше. Також тут люди працюють більше годин, ніж в Ірландії».
Тож серед основних причин популярності України — різноманітні та доступні локації, тренд на східноєвропейську архітектуру, професійна техніка, співвідношення якості та вартості й конкурентна робота продакшнів.