Чому НАЗК сказало неправду про причини зриву е-декларування

Член Нацагенства з запобігання корупції вважає, що заява НАЗК про "повноцінну" роботу НАЗК "попри визнані розробником систему е-декларування" неправдива.

Він виклав свої погляди в колонці на ЕП:

"

Перша неправда

- розробник програмного забезпечення нібито відмовився усунути недоліки програмного забезпечення.

По-перше, Голова Агентства сама визнала, що недоліків немає, адже інформація надійно захищена і система готова до роботи.

По-друге, представники розробника програмного забезпечення ТОВ "Міранда" ніколи не відмовлялися від співпраці ні з НАЗК, ні з ДССЗЗІ.

Вони цілий день суботи провели в НАЗК, до першої години ночі були в ДССЗЗІ, де продовжували працювати і в неділю. Більш того, вони працювали в неділю до ночі в НАЗК, "запускаючи систему" з доброї волі, не маючи таких зобов'язань перед НАЗК.

Усьому цьому є підтвердження.

Друга неправда

- розробник нібито визнав недоліки, що стосуються модулів інтеграції з іншими реєстрами.

Цього не було. Навпаки, уже здійснено успішний тестовий обмін інформацією з деякими державними реєстрами. Цинічність цієї неправди в тому, що НАЗК прийняло ті модулі софта, які стосуються прийому, зберігання та оприлюднення декларацій. Над модулем інтеграції з реєстрами ще йде робота. Його буде передано до НАЗК пізніше. Звісно, якщо на це буде воля ПРООН і "Міранди" після сумнозвісної заяви.

Третя неправда

полягає у тому, що розробник визнав і погодився усунути недолік, пов'язаний із передачею у власність апаратного забезпечення системи.

Іншими словами, "Міранда" має купити сервери у власника та подарувати їх НАЗК:)))

Справа в тому, що ПРООН орендувало сервери у третьої компанії на користь НАЗК, для того щоб на них встановити програмне забезпечення.

Тепер мої колеги хочуть щоб "Міранда" їх купила чи вкрала та передала у власність НАЗК?

Натомість, за час, витрачений на написання заяви, можна було б зробити те, що повинні було зробити деякі мої колеги ще декілька місяців тому: укласти договір оренди серверів з компанією - власником.

Я переконаний, що заява прозвучала лише для того, щоб перекласти вину зі своєї голови на умовну "невістку" - ПРООН та ТОВ "Міранда".

Окремо - про заяви моїх колег щодо того, що їм викручували руки, шантажували і нав'язували програмний продукт.

Я хочу колегам нагадати, що НАЗК є незалежним органом зі спеціальним статусом, гарантіями незалежності та захисту з боку держави. Тому тут мабуть треба було користуватись цими гарантіями незалежності і "відбиватись" з усіх сил від громадськості, "Міранди", ПРООН, Світового банку.

А заодно - і від МВФ, Міністерства юстиції, Уряду, Президента, які чомусь виявились об'єднані однією метою.

І одночасно створити власними силами софт, написати десятки підзаконних актів, організувати тренінги для персоналу НАЗК і навчання тисяч службовців по всій державі.

Хотів би персонально, не від НАЗК, вибачитись перед ПРООН за те, що лунало з уст моїх колег на їх адресу.

Якби не вони, сиділи би автори заяви, як у казці: "возлє разбітого корита".
Ну і, нарешті, перемога.

НАЗК таки офіційно запрацювало. Я до цього ішов 10 років.

2006 рік - вперше в законодавстві з'являється концепція превентивного антикорупційного агентства. 2010 рік - перша прамодель НАЗК, Урядовий уповноважений з антикорупційної політики та Бюро з питань антикорупційної політики. 2014 рік, на мій день народження, прийнято закон про запобігання корупції, який дав шанс на життя НАЗК. 2016 рік - НАЗК запрацював.

Я вірю, що незважаючи на проблеми, НАЗК зміниться на краще саме і зможе змінити на краще нашу країну."

корупції недореформи технології ІТ

Знак гривні
Знак гривні