Поділ може й має бути пішохідним (ПРОЕКТ)

Реалізація цього проекту змогла б створити, нарешті, у Києві цілий пішохідний район, куди кияни та гості міста могли б приїздити на відпочинок, як зараз їздять до Львова.

Хмарочос

Вулична мережа сучасного Подолу формувалася переважно у ХІХ столітті. Тому цим затишним районом так приємно прогулюватись і сьогодні: невеликі квартали, невисокі будинки, здебільшого дореволюційної доби, три площі, численні магазинчики та кафе справляють приємне враження та створюють відчуття комфорту у місті.

Співробітниками Департаменту містобудування і архітектури КМДА був розроблений план перетворення цього району на пішохідний, комфортний та безпечний район, який був би схожий на центри європейських міст. Але без суспільного запиту та підтримки міської влади цей проект має всі шанси залишитись на папері.

Віктор Петрук
спеціаліст управління інженерно-транспортної інфраструктури
Департаменту містобудування та архітектури

«Світовий досвід реалізації проектів заміщення об’єктів транспортної інфраструктури пішохідно-рекреаційними зонами не містить жодного значного прикладу розвитку публічних просторів та пішохідних зон шляхом ліквідації або обмеження автомобільного руху. Навпаки, подібним роботам завжди передує великий об’єм інженерних робіт по реконструкції та перекладенню транспортних магістралей (переважно у тунелі). Київ не є дуже багатим містом, як, наприклад, Сеул, а тому ми пропонуємо дешевші зміни транспортних моделей».

Центральним питанням перетворення Подолу стала реорганізація транспортної системи, адже вулиця Сагайдачного, яка у новому проекті мала б бути пішохідною, є доволі важливим автомобільним шляхом. Щоб реалізувати ідею комфортного для усіх містян району біля Дніпра і не отримати при цьому заторів, потрібно виконати певний комплекс робіт з реорганізації дорожнього руху: зробити безсвітлофорний виїзд з Володимирського узвозу на вулицю Набережно-Хрещатицьку, до кінця доробити розв’язку на перетині Набережно-Хрещатицької та Верхнього і Нижнього Валів та реконструювати Верхній і Нижній вал. Про Сагайдачного та новий пішохідний Поділ ми й хочемо розповісти.

Як Сагайдачного стане пішохідною?

Не повністю, звичайно, але ¾ вулиці будуть звільнені від автівок. Схема згори пояснює, як це має відбутись: забезпечується пряме транспортне обслуговування Подолу через вулицю Сагайдачного (виїзд) та вулиці Боричів узвіз – Ігоревську – Братську (заїзд). Реалізація схеми дозволяє ліквідувати світлофорне регулювання на перехресті Боричевого та Володимирського узвозів та забезпечити безперервний рух Володимирським узвозом та естакадою: Боричів узвіз – Набережно-Хрещатицька.

Для того, аби зробити це, потрібно провести дорожні роботи на вулиці Братській, а також реалізувати проїзд вздовж готелю Fairmont до вулиці Ігоревської. Цей об’їзний варіант дозволить зробити вулицю Сагайдачного пішохідною від Контрактової площі до вул. Андріївської, а від Андріївської до Поштової площі проїжджа частина звужується з чотирьох до двох смуг з відповідним розширенням тротуару до 11-12 метрів.

Що буде з рештою Подолу?

агалом, після дорожніх робіт, Поділ буде виглядати, як на ілюстрації згори. Вартість цих змін є порівняно невисокою, адже не потребує жодних інженерних споруд. На території від Поштової площі до Верхнього і Нижнього Валів запроваджується так звана прогресивна схема організації дорожнього руху. Що це таке?

Традиційна схема організації руху на Подолі – це перехрестя вулиць з двостороннім рухом, з усіма дозволеними напрямками руху. За такої схеми, на кожному перехресті утворюється, щонайменше по 24 конфліктні точки (без врахування розворотів). При цьому, кожен автомобіль, проїжджаючи перехрестя у будь-якому напрямку, двічі перетинає пішохідні переходи.

У 2007 році, Інститутом «Київдормістпроект» була розроблена схема руху, згідно з якою 15 подільських вулиць мали стати односторонніми. Така схема має втричі менше конфліктних точок. Проте, за такої схеми руху, кожен автомобіль, проїжджаючи перехрестя у будь-якому напрямку, також двічі перетинає пішохідні переходи.

Але з метою збільшення пропускної спроможності мережі, зниження аварійності та підвищення комфорту пішохідних зв’язків, пропонується більш прогресивна схема організації та каналізації руху. Схема передбачає введення режиму одностороннього руху на більшості ділянок мережі, та ліквідацію перехресть. За такої схеми, кількість конфліктних точок зменшується в 5-8 разів, при цьому кожен автомобіль при проїзді перехрестя в будь-якому напрямку перетинає лише один пішохідний перехід, що стане фактором значного (в рази) зменшення кількості ДТП та наїздів на пішоходів.

Нова прогресивна схема також позитивно впливає на середню швидкість руху (піднімається з 6,48 км/годину до 20,68 км/годину за рахунок відсутності зупинок на перехрестях), а також значно поліпшує екологічну ситуацію у плані зменшення викидів шкідливих речовин. За рахунок звуження вулиць і введення одностороннього руху тільки на вулиці з’являється місце для 816 автівок на призначених для цього парковках.

Але що це означає для пішохода? Він матиме змогу вільно пересуватись вулицею Сагайдачного та Контрактовою площею без перетину проїжджої частини. А коли ходитиме подільськими кварталами, то буде переходити вулицю по переходах, піднятих над рівнем автомобільного шляху.

Такий перехід одночасно робить пішохода головним на вулиці та грає роль “лежачого поліцейського” для автівки, змушуючи водія знизити швидкість перед переходом. Зниження шкідливих викидів у повітря означатиме, що коли людина сидітиме у кафе не терасі, вона буди дихати чистим повітрям та відчувати вітер, що дме з Дніпра. Зміни також збільшать привабливість Подолу для інвесторів – тут будуть відчинятись нові магазини, кафе і ресторани. Якщо цей проект сподобається киянам та отримає у них відповідний запит, то є великий шанс, що він буде реалізований у найближчі роки.

Поділ київ пішоходи

Знак гривні
Знак гривні