Для того щоб змінити поведінку соціальної мережі, достатньо вплинути лише на 1% її учасників?
Принаймні саме про такий результат йдеться у роботі дослідників з академії Вест-Пойнт, США.
Дослідження безперечно зацікавить маркетологів: воно має потенціал змінити підхід до "вірусної реклами", яку періодично намагаються використовувати у соціальних мережах.
Алгоритм дослідників з відомої наукової установи армії США дозволяє визначити початковий набір учасників мережі, з якими необхідно працювати в першу чергу, щоб змінити тренд або поведінку усіх її "мешканців". Обрані в результаті початкові учасники здатні ініціювати "соціальний каскад" - серію подій, що змінить "точку зору" усіх інших.
Важливо, що для топології багатьох реальних мереж (Friendster, LiveJournal, та інші) такий початковий набір складає всього близько одного відсотка учасників. Власне, на питання як їх знайти і відповідає алгоритм, наведений у згаданій роботі.
Щоправда, необхідно розуміти, що йдеться не про реальну поведінку людей в мережі, а про ідеалізовану модель - у якій наприклад, учасник змінює свою точку зору, після того коли її змінюють більше ніж 50% його "контактів".