США визнали використання кібервійни проти зовнішніх опонентів

Журналіст (і письменник) Девід Сангер витратив 18 місяців, щоб зібрати інтерв'ю у посадовців різного рівня з США, Ізраїлю та багатьох європейських країн. Їх свідчення та документи дозволили йому відкрити існування секретної програми "Олімпійські ігри".

1 червня Нью-Йорк Таймз надрукувала матеріал Сангера, з якого виходить що з моменту приходу Барака Обами до влади спецслужби країни отримали наказ збільшити активність у сфері кібервійни. Цей напрямок діяльності отримав кодову назву "Олімпійські ігри".

За останні декілька років США провели низку успішних розвідувальних та саботажних кампаній, серед інших - проти Ірану. Для цього були використані віруси Stuxnet, Duqu та ряд інших відомих нам тепер "шкідливих" програм. Лише один Stuxnet, протягом трьох хвиль використання, вивів з ладу 1000 з 5000 центрифуг для збагачення урану в Іранському центрі Натанц (дивіться відео-інфографіку про цей вірус).

Офіційні особи підтвердили, що авторство згаданих вірусів (і можливо вірусу Flame) належить відповідним службам згаданих країн, у першу чергу США.

Таким чином, існування кібервійни вперше офіційно підтверджено. Після цього створення і діяльність повноцінних підрозділів з кібервійни для кожної країни, що хоче гарантувати свою безпеку та незалежність, є не бажаним, а необхідним.

Визнання існування кібервійни на офіційному рівні також фактично легітимізує використання "шкідливих програм" у якості несмертельної зброї. Тепер лише справа короткого часу, коли ця зброя буде все ширше використовуватися не лише у зовнішніх, але й у внутрішніх конфліктах.

Так, експерти прогнозують появу спеціалізованих вірусів, які будуть атакувати прихильників тої чи іншої політичної сили - ДДОСити чужі сайти, перенаправляти зібрані онлайн кошти, та використовувати десятки інших брудних трюків для проведення політичних кампаній. (До речі, значна частина подібних методів вже декілька років як використовуються, наприклад влада Росії залучає проти опозиції бригади тролів, або "валить" роботу онлайнових ЗМІ - ред.)

кібервійна політика майбутнє кіберпанк комп'ютери

Знак гривні
Знак гривні