Приватна броварня і Радомишль об'єднуються. І переходять у власність росіян
П'ята за обсягом виробництва українська пивоварна компанія "Перша приватна броварня" об'єднує активи з російським виробником Oasis, який купив торік Радомишльський пивзавод. Об'єднана компанія може вже цього року зайняти 4% ринку. А потім росіяни її, найімовірніше, продадуть західному інвестору.
Найближчим часом відбудеться злиття Радомишльського пивзаводу, що належить російській пивоварній компанії "Oasis СНД"та компанії "Перша приватна броварня" (ППБ), заявив у п'ятницю директор ППБ з маркетингу Максим Васильєв. "Мова йде не про покупку компанією Oasis частки в ППБ, як повідомлялося раніше, а про створення спільного бізнесу", - підкреслив він. Керуюча компанія вже створена, учасники угоди будуть володіти в ній рівними частками. В "Oasis СНД" уточнили, що покупка ППБ все ж відбудеться, - контрольний пакет акцій компанія придбає через 2-3 роки.
Львівська "Перша приватна броварня" - одна з найвідоміших регіональних пивних компаній в Україні, минулого року її ринкова частка становила 2,4%. Потужності Радомишльського пивзаводу не менші, і пиво у них приємно вирізняється на фоні потужних пивних концернів. Однак останнім часом у Радомишля справи йшли далеко не найкраще. Це, зрештою, і призвело до продажу компанії росіянам.
Власники "Oasis СНД" російські бізнесмени Євген Кашперо та Олександр Лівшиц вже мали у Росії "пивний" проект. У 1998 році вони заснували "Пивоварні Івана Таранова", а вже в 2005 році продали їх групі Heineken за $ 560 млн. Найімовірніше, те ж саме відбудеться і в Україні. Об'єднання Першої приватної броварні та Радомишльського пивзаводу дозволить створити компанію, яка зможе претендувати на відчутну частку українського ринку (до 10 відсотків). Ну а після цього можна буде вигідно продати проект західному інвестору - найімовірніше, тому ж Heineken.
Що це означає для любителів пива? Новина, радше, невтішна. З одного боку, завдяки росіянам у новій компанії зросте виробництво, а також з'являться популярні західні пивні бренди - це найкращий спосіб "розкрутки". Але від цього неминуче постраждають власні українські бренди (особливо це стосується Радомишля) - діяльність з кінцевою метою якомога вигідніше продатися Заходу навряд чи передбачатиме розвиток регіональної пивної рецептури. Схоже, все йтиме до того, що через кілька років Україна втратить ще два самобутні пивні бренди. А Хейнекен мейд ін Юкрейн - це, як не крути, вторинність.