Мовна омбудсменка отримала на 27% більше скарг, ніж торік: в яких сферах найбільше порушень
Від початку року Уповноважена із захисту державної мови отримала 2227 скарг від українців на порушення законодавства. Це на 27% більше, ніж за аналогічний період минулого року (1633).

Статистикою за три квартали 2025 року поділилася мовна омбудсменка Олена Івановська.
Найбільше порушень стосувалися:
- відсутності української версії сайтів інтернет-магазинів та вебсайтів — 574 звернень (26%);
- мови зовнішньої реклами та вивісок — 443 звернення (20%);
- порушень під час безпосереднього обслуговування — 397 звернень (18%);
- сфери освіти — 145 звернень (7%)
- сфери культури — 112 звернень (5%);
- порушень у медичних закладах — 93 звернення (4%).
Скарги також надходили щодо інформації про товари та послуги (етикетки, чеки, меню) — 115 звернень, та порушень у сферах медіа (82), транспорту (53), книговидання (35), спорту (25) тощо.
Найбільше скарг на порушення мовного законодавства надійшло з Києва - 870 звернень (39% від загальної кількості), Одеської — 339 (15%), Харківської — 286 (13%) та Дніпропетровської областей — 201 (9%).
“Зростання кількості скарг означає, що українці стали уважнішими до свого права отримувати інформацію та послуги державною мовою. Це показник зрілості суспільства і водночас сигнал усім, хто нехтує законом.
Особливо хочу наголосити: освіта — наш стратегічний напрямок. Адже саме тут формується мовна культура молоді. Це фундамент нашої національної свідомості.
Ми й надалі системно посилюватимемо контроль за дотриманням мовного закону в усіх сферах”, — наголосила Олена Івановська.