Чому компанії розчаровуються у штучному інтелекті, — The Economist

Для багатьох компаній захоплення від перспектив генеративного штучного інтелекту (ШІ) змінилося розчаруванням через складність продуктивного використання цієї технології.

Ілюстрація: biznestrendy.com.ua
Ілюстрація: biznestrendy.com.ua

Про це пише The Economist.

За даними постачальника даних S&P Global, частка компаній, які відмовилися від більшості своїх пілотних проєктів генеративного ШІ, зросла до 42% порівняно з 17% минулого року.

Керівник шведської компанії Klarna, яка працює за принципом "купи зараз, заплати пізніше", нещодавно визнав, що зайшов надто далеко, використовуючи технологію для скорочення робочих місць у сфері обслуговування клієнтів, і тепер знову наймає людей на ці посади.

Читайте також: Як різні країни розвивають національний штучний інтелект для ефективнішої роботи уряду

Споживачі, зі свого боку, продовжують із ентузіазмом користуватися генеративним ШІ. Керівник OpenAI Сем Альтман нещодавно заявив, що чат-бот ChatGPT щотижня використовують близько 800 мільйонів людей — удвічі більше, ніж у лютому. Деякі вже регулярно застосовують цю технологію на роботі. Проте трансформаційний потенціал генеративного ШІ справді розкриється лише тоді, коли широке коло компаній системно інтегрує його у свої продукти та операційні процеси.

Однак через повільний прогрес багато керівників починають впадати в «яму розчарування», каже Джон Лавелок із компанії Gartner — мається на увазі етап у відомому «циклі хайпу», який настає після ейфорії від нової технології.

Це створює проблему для так званих гіпермасштабованих компаній — Alphabet, Amazon, Microsoft та Meta, — які продовжують вкладати величезні кошти в інфраструктуру для ШІ. За оцінкою П’єра Ферраґу з New Street Research, їхні сукупні капітальні витрати цього року можуть зрости з 12% доходів десять років тому до 28%. Чи зможуть вони отримати достатній прибуток, щоб виправдати такі витрати?

Компанії зіштовхуються з численними труднощами при впровадженні генеративного ШІ. Їхні обсяги даних часто ізольовані й зберігаються у застарілих ІТ-системах. Багато хто має проблеми з наймом необхідних технічних фахівців. І навіть якщо керівництво бачить великий потенціал у технології, воно усвідомлює важливість захисту репутації бренду. Це означає необхідність мінімізувати ризики — зокрема помилки ШІ, які можуть завдати шкоди, або порушення конфіденційності й витоки даних.

Це дратує, і ми це знаємо. Але це дуже важливо.
Texty.org.ua потребують вашої підтримки.

Ми робимо те, на що не наважуються інші. Розкриваємо схеми пропагандистів, називаємо імена зрадників, показуємо справжні масштаби катастроф, стаємо ворогами найвпливовіших людей світу. Наприклад, Ілон Маск писав у своєму твіті, що нас треба прирівняти до терористів. За більшістю наших матеріалів із журналістики даних — місяці кропіткої роботи й сотні перевірених джерел інформації. Ми не залежимо від політичних примх мільйонера-власника. Ніхто не може вказувати нам, чого не говорити чи про що не повідомляти.

Читайте також: Чому штучний інтелект англоцентричний і чому це велика проблема?

Багато компаній кажуть, що їм найбільше потрібні не розумніші моделі штучного інтелекту, а більше способів зробити технологію корисною.

ШІ бізнес технології

Знак гривні
Знак гривні