Операція «Двійник». Як Росія намагається вплинути на вибори в Німеччині

Операція російського інформаційного впливу, відома як Doppelganger («Двійник»), продовжує діяти в Європі. Зараз російські дезінформатори зосередилися на передвиборчій кампанії в Німеччині.

Фото: gettyimages
Фото: gettyimages

Про це йдеться в огляді проєкту з протидії дезінформації Alliance4Europe.

Зазначається, що у період з 9 по 19 січня в рамках російської операції впливу «Двійник» було опубліковано 573 твіти, в яких поширювалися статті (автентичні та неавтентичні) французькою, польською, українською, івритом та німецькою мовами.

З цих твітів 167 перепрофільовували справжні статті на користь операції впливу. Як зазначають аналітики проєкту, зміст твітів не завжди чітко відповідав статтям, які у ньому поширювалися. Наприклад, твіт про труднощі німецького туристичного агентства був поширений у твіттері разом із дописом про безглуздість підтримки України.

Крім того, у межах кампанії дезінформатори також генерували сфабриковані статті, нібито опубліковані авторитетними джерелами новин.

Основні наративи російських дезінформаторів:

Читайте також: Фейковий сайт WP та інші "двійники". Як працює мережа російської дезінформації під назвою Doppelganger

З низки сфабрикованих статей, створених DG, чотири були німецькими, а одна була новою: grunehummel(.)net, орієнтована на зелені теми (з раніше поміченими wanderfalke(.)net, welt(.)pm ࠢspiegel(.) bz.

Окрім німецьких фейкових доменів, використовувалися такі: news(.)walla(.)top, leparisien(.)fyi, wanderfalke(.)net, grunehummel(.)net, welt(.)pm, obozrevatel(.)ltd, unian(.)cx, lepoint(.)top, lesfrontieres(.)media.

Реальні видання, які зробили репост: Rzeczpospolita (Польща), Wpolityce (Польща), Fronda (Польща), Dziennik (Польща), bfmtv (Франція), Sueddeutsche Zeitung (Німеччина), merkur (Німеччина), Handelsblatt (Німеччина), Zeit (Німеччина), HNA (Німеччина), Cyfrowa (Польща), Radio marijya (Польща), La Depeche (Франція), Heidelberg 24 (Німеччина), Wiadomosci Gazeta (Польща), Gazeta Olsztynska (Польща), Le Figaro (Франція), Focus (Німеччина), Le Point (французька), Onet (Польща), Le Journal du Dimanche (Франція), Bankier (Польща), Caseur (Франція) та France TV Info (Франція).

Читайте також: Розповідь агента ФБР про те, як Росія створила мережу клонів світових ЗМІ й так поширювала дезу

Аналітики зазначають, що, згідно з API Twitter, твіти отримали загальне охоплення 1 627 968 переглядів, утім, ці дані ненадійні). Європейські уряди та Х були попереджені про дезінформаційну кампанію Росії.

вибори німеччина операція впливу російська дезінформація

Знак гривні
Знак гривні