Загадковий французький митець створив у Києві серію артоб'єктів про війну та стійкість українців (ФОТО)
Французький вуличний художник Джеймс Коломіна створив у Києві напередодні Дня Незалежності серію робіт на підтримку України. Художник не показує обличчя публіці, але розповів в інтерв’ю RFI, які він працював над своїми артоб'єктами в українській столиці. Texty.org.ua публікують найголовніше з матеріалу.
RFI пише, що під час свого перебування у столиці України Джеймс встановив шість інсталяцій. Митець працює лише з червоним кольором. Каже, що обрав його через символізм життя, пристрасті та небезпеки.
«Червоний — потужний колір, pleine de symbolisme (з франц. повний символізму. — Ред.). У моїх роботах червоний колір привертає увагу та висвітлює теми насильства, війни, а також любові та жертовності. Це колір, який викликає сильні та прямі емоції, що є важливим для повідомлень, які я хочу передати», — розповідає Джеймс Коломіна.
Перша робота француза з'явилася 22 серпня на будівлі Головпоштамту на Майдані Незалежності. Нею стала інсталяція «Посланець». На ній дитина наче виходить зі стіни та малює на ній український тризуб.
«Ця робота символізує заклик до єдності та солідарності у важкі часи», — пояснює митець.
Джеймс каже, що хотів створювати роботи, які звертаються безпосередньо до сердець українців. Кожна скульптура була натхнена стійкістю та мужністю українського народу перед обличчям війни.
Митцю важко вибрати улюблений витвір, тому що кожен несе унікальне послання. Проте «Дівчинка в соняшниках» має для нього особливе значення. Це фігура дівчинку, яка саджає соняшники на порожньому фундаменті, де колись стояв пам'ятник Миколі Щорсу.
«Встановивши її, я відчув глибокий зв’язок з історією та майбутнім України. Контраст між невинністю дитини та історичним підґрунтям робить цей твір особливо потужним. Соняшники — символ України, вони уособлюють оновлення та надію в контексті конфлікту», — говорить Джеймс.
Це був перший візит француза до України, зазначає RFI. Він пробув у столиці близько десяти днів, щоб створити свої артоб'єкти. Зізнається, що як вуличний художник працював без дозволу місцевої влади, щоб зберегти елемент несподіванки та автентичності своїх робіт. Каже, щоб встановити «Дівчинку на гойдалці», йому доводилось ховатися від поліції.
Джеймс планує повернутися до України. Як запевняє, у нього залишилося ще багато творчих ідей.
«Я хотів би досліджувати інші українські міста, наприклад Львів чи Одесу, щоб продовжувати створювати роботи, які зворушують і надихають людей. Моя робота спрямована на заохочення до роздумів і діалогу, де б я не був», — наголошує Коломіна.