Голлівуд вступає в нову еру жорсткої економії, — The Economist

Британський журнал The Economist пише про те, чому Голлівуд змушений вдаватися до ощадливості. Texty.org.ua публікують ключові фрагменти матеріалу.

Фото ілюстративне, з відкритих джерел
Фото ілюстративне, з відкритих джерел

Студія Paramount Pictures, одна з перших у світі — і остання, що досі базується в центрі Голлівуду, — виставлена на продаж. Шері Редстоун, якій належить контрольний пакет акцій Paramount, шукає покупця на успадковану від батька хитку імперію. Протягом пів року претенденти приходили і йшли. 2 липня стало відомо, що Девід Еллісон, технологічний спадкоємець, чию попередню заявку на Paramount відхилили лише в червні, досяг попередньої домовленості про купівлю частки Редстоун у компанії.

Турбулентна картина в Paramount відображає стан Голлівуду. Шоубізнес вступив в епоху жорсткої економії. Кіно страждає від тривалого ковіду; за прогнозами, цього року внутрішні збори в кінотеатрах будуть на 30% нижчими, ніж у 2019 році. Підписка на кабельне телебачення падає швидше, ніж будь-коли: за останній квартал рекордні 2,4 мільйона американців відмовилися від платного телебачення.

Стрімінг, який мав би врятувати розважальні компанії від цих потопаючих застарілих бізнесів, — досі залишається збитковим для всіх, окрім Netflix. За останні два роки кількість підписок вирівнялася на рівні чотирьох на домогосподарство в Америці. Netflix, з 270 мільйонами підписників по всьому світу, надійно входить до їх числа в більшості домівок. Disney, який має понад 200 мільйонів підписників (і очікує отримати прибуток від потокового мовлення в третьому кварталі цього року), також виглядає безпечно. Amazon роздає свій відеосервіс 300 мільйонам підписників Prime по всьому світу і нікуди не збирається йти. Apple так само може дозволити собі вкладати гроші у свій сервіс tv+ стільки, скільки їй заманеться.

Решта ведуть програшну боротьбу за увагу глядачів. За останні два роки деякі студії втратили більш ніж половину своєї ринкової вартості. " Є багато гравців, які втрачають багато грошей", — підсумував у травні Девід Заслав, голова Warner Bros Discovery, ще однієї проблемної студії.

За його словами, шлях до виживання лежить через об'єднання студій, які колись жорстоко конкурували між собою. "У Голлівуді в повітрі витає запал до злиттів і поглинань", — каже Роберт Фішман з аналітичної фірми MoffettNathanson.

Disney, Warner Bros Discovery і Fox запустять восени Venu Sports — орієнтований на спорт стрімінговий сервіс. Керівники Paramount 25 червня повідомили співробітникам, що вони ведуть переговори з потенційними партнерами по потоковому мовленню, "які суттєво змінять масштаби та економіку послуги" на міжнародному рівні. Paramount і NBC Universal вже мають спільне стрімінгове підприємство в Європі під назвою SkyShowtime.

Колишні конкуренти також продають свої послуги у пакетах. У травні Disney та Warner Bros Discovery представили пакет своїх стримерів зі знижками. Через кілька тижнів Comcast запустив пакет "StreamSaver" для своїх користувачів широкосмугового доступу, об'єднавши Netflix, Peacock і Apple TV+. Мета - зменшити відтік клієнтів — проблему, яка переслідує Голлівуд.

За даними компанії Antenna, що займається передачею даних, стримери втрачають близько 5% своїх американських підписників щомісяця. Це призводить до того, що їм доводиться замінювати більш ніж половину своїх клієнтів щороку — те, до чого старі студії не звикли, оскільки раніше мали справу з кабельними компаніями, які займалися залученням клієнтів.

Оскільки передплатники все більше схиляються до великих пакетів контенту, потокове мовлення — це "просто кабельне телебачення в інтернеті", — підсумовує один із керівників. Це перебільшення: глядачам все ще набагато легше переходити з однієї підписки на іншу, тому прибутки навіть у Netflix далеко не такі, як в епоху кабельного телебачення.

Проте, споживчий бум кількарічної давнини закінчився. Ціни зростають (Disney+ коштує вдвічі дорожче, ніж на момент запуску у 2019 році), з'являється реклама, бюджети на контент скорочуються, а конкуренція перетворюється на співпрацю. Оскільки шоубізнес зміщує акцент з прискорення зростання на беззбитковість, новий Голлівуд виглядатиме трохи краще для акціонерів, але менш цікавим для глядачів.

шоу-бізнес голлівуд культура тенденції

Знак гривні
Знак гривні