Які проблеми окупантам створила атака на Кримський міст

Пошкодження мосту через Керченську протоку 17 липня створило в анексованому Росією Криму серйозні проблеми з логістикою.

Про це пишуть Крим Реалії.

Видання зазначає, що жителі Криму побоюються, що без мосту можуть подорожчати чи зникнути продукти та товари, які постачаються на півострів з Росії. Російська ж влада заспокоює: всі проблеми нібито вирішать за допомогою поромної переправи та «сухопутного коридору», пробитого російськими військовими по окупованих територіях України.

photo_2023-07-17_20-02-23

Maxar показує супутникові знімки повторно пошкодженого Керченського мосту. Джерело: Крим Реалії

В українській розвідці вже прогнозують проблеми російської військової логістики. Те, що сталося, також серйозно вдарило по цивільних сферах – транспортній та курортній. Логістика зламалася. Російська влада визнала подію «надзвичайною ситуацією регіонального характеру регіонального рівня реагування». Проте профільні чиновники протягом дня доповідали про те, що сталося, особисто президентові Росії Путіну. Станом на ранок 17 липня російська влада зупинила всі основні шляхи сполучення Криму з Росією. Рух було повністю зупинено на мосту та Керченській поромній переправі.

У Міністерстві транспорту Росії заявили, що залізнична гілка Керченського мосту не постраждала. Представник окупаційної влади Криму Сєргєй Аксьонов пообіцяв, що рух поїздів відновлять о 9:00 17 липня. Але протягом дня залізничний рух залишався ускладненим. Вісім російських поїздів, що рухалися в напрямку Криму, запізнилися, а потяг «Сімферополь – Москва», що простояв перед Керченським мостом п'ять годин, попрямував назад – у бік Краснодарського краю Росії, повідомили російські ЗМІ.

Щоб розв'язати проблему з трафіком, російська влада відправляє легкові автомобілі через Керченську поромну переправу, а пасажирів автобусів - вцілілою залізничною гілкою Керченського мосту на електричках. 17 липня представники адміністрації центрального автовокзалу Сімферополя попросили пасажирів рейсів «Ялта-Брянськ», «Севастополь-Москва» та інших, що прямують через Керченський міст, здати квитки до каси й отримати назад гроші. На цьому тлі помітно пожвавішали таксисти.

Для цивільних перевезень на Керченській поромній переправі залучили п'ять поромів і два великі десантні кораблі міністерства оборони Росії, повідомили в мінтрансі РФ.

Потоки вантажного та легкового транспорту розподіляють через Керченську поромну переправу і «сухопутний коридор», який пробили російські військові через окуповані території України під час повномасштабного вторгнення в країну. Але цей маршрут суходолом багатьох не влаштовує. В аеропорту «Керч», який є майданчиком-накопичувачем для вантажного транспорту, що прямує Керченським мостом, стоять сотні вантажівок. Їхні водії, які прямують до російських міст Темрюк, Анапа та Новоросійськ, не хочуть повертатися до Росії суходолом, оскільки це надто далеко і дорого. Вони мають намір чекати, поки їм дозволять перебратися на російський берег Керченською поромною переправою.

photo_2023-07-17_20-43-17

Фото: Reuters

Добиратися в Росію «сухопутним коридором» російська влада також рекомендує своїм громадянам, які відпочивають у Криму або планують поїхати на півострів. Цим же «коридором» рухається і російська військова техніка, яку перекидають з Криму для бойових дій. Тож у планах ЗСУ – розрізати це сполучення. Тому безпечним цей маршрут вважати не можна. На сторінці представника окупаційної влади в Криму Аксьонова користувачі дивуються, що хтось їде на відпочинок до Криму під час війни та ще й через території, на яких тривають бойові дії.

Як заявив російський віцепрем'єр Марат Хуснуллін, повноцінний рух з обох боків Керченського (Кримського) мосту буде відновлено до 1 листопада.

Опори мосту не постраждали, але один 600-тонний проліт повністю зруйнований, і тому відновити міст як після першого удару в жовтні минулого року буде неможливо, визнав російський віцепрем'єр.

Наразі на мосту запрацює лише одна крайня права смуга напрямку Тамань – Керч, і машини нею пропускатимуть у реверсивному режимі – тобто по черзі в кожний бік.

Нагадаємо, як пише у свіжому звіті Інститут вивчення війни (ISW), атака на Керченський міст, вочевидь, матиме подальші наслідки для російської логістики на півдні України.

"Рух російських туристів до окупованого Криму блокує логістику РФ на південь України в розпал українського контрнаступу, що триває на півдні. Керченський міст проходить уздовж однієї з двох наземних ліній зв’язку, що підтримують південне угруповання військ Росії, а інший маршрут проходить через окуповані Донецьку, Запорізьку та Херсонську області", – кажуть аналітики.

Вони додають: той маршрут матеріально-технічного забезпечення, що залишився, тепер є єдиною точкою постачання для великої кількості механізованих російських сил на півдні України.

логістика рф кримський міст деокупація півдня

Знак гривні
Знак гривні