У США випробували пасажирський літак на водневому двигуні

Компанія Universal Hydrogen оголосила, що завершила 15-хвилинний тестовий політ на 40-місному пасажирському літаку Dash-8, який використовував водневий двигун із паливними елементами.

Про це повідомляє Engadget.

Компанія назвала цей політ "історичним" і заявила, що "прагне стати першою в Північній Америці авіакомпанією з нульовим рівнем викидів".

Інноваційний двигун, створений компанією magniX та паливний елемент від Plug Power встановили лише з лівого боку літака. Тоді як у правій частині був стандартний турбогвинтовий двигун Pratt & Whitney для "безпеки польоту".

Як повідомляє компанія, вона забезпечила двигуни "зеленим" воднем без викидів (отриманий шляхом електролізу з відновлюваних джерел енергії), підключеним через власні модулі, які утримують високолетючий газ у рідкому стані до 100 годин.

0aac0bc0-bbdc-11ed-b71f-2afa99cb67d3.webp

Фото: Universal Hydrogen

Dash-8 значно модифікували, щоб розмістити двигун, 30 кг рідкого водню і дві стійки з електронікою та датчиками. Хоча для зльоту здебільшого використовувався турбінний двигун, під час другого кола пілоти мали змогу здійснювати крейсерський політ переважно на водневих двигунах. Літак піднявся на висоту понад 1 км.

Попри деяке рискання через дисбаланс потужності, "літаком було легко керувати, а шум і вібрації від силової установки на паливних елементах значно нижчі, ніж від звичайного турбінного двигуна", — сказав головний пілот (і колишній льотчик-випробувач ВПС США) Алекс Кролл.

Однак потенційних проблем все ще багато. Водень має приблизно чверть енергетичної щільності звичайного реактивного палива А, тому він підходить лише для коротких польотів. Інфраструктура водневого палива дуже обмежена, з ним складно працювати і він надзвичайно вибухонебезпечний.

Проте Universal Hydrogen впевнена, що зможе подолати всі труднощі. "Наша бізнес-модель розв'язує проблему "курки і яйця" між водневими літаками та водневою інфраструктурою, розвиваючи обидва напрямки паралельно і з унікальним низьковитратним підходом", — сказав генеральний директор і співзасновник компанії Пол Єременко.

До речі, Пол (Павло) Єременко — американський новатор і управлінець українського походження. Народився у 1970 році у Львові в сім'ї українського математика Олександра Єременка. В 13 років разом з батьками емігрував до США. Працював у Google, Motorola, в дослідницькому агентстві Пентагону, був технічним директором корпорації Airbus Group

авіа викиди інновації екологія

Знак гривні
Знак гривні