"Не варто розділяти загрозу наступу росіян і застосування авіації", – Резніков

Накопичення авіації біля кордонів з Україною є частиною підготовки Росії до наступу, а успіх її застосування залежатиме від низки чинників.

Про це в інтервʼю «Бабелю» розповів міністр оборони Олексій Резніков.

«Не варто розділяти загрозу наступу росіян і застосування авіації. Це дві складові одного. Класична військова наука вчить — якщо плануєш йти в наступ, маєш зробити три речі: примусити свого опонента зупинитися й перейти в оборону; почати панувати в повітрі, щоб не дати йому піти в контрнаступ; маєш нищити всі його резерви, логістичні ланцюжки, запаси — і для цього теж потрібна авіація. Тому, коли ми кажемо, що росіяни готуються до наступу, то це обовʼязково і про авіацію», — сказав міністр.

Говорячи про шанси росіян на успішну повітряну кампанію, Резніков наголосив, що це залежатиме від кількох чинників, таких як майстерність пілотів, погода, маневреність і технічний стан літаків. Він також звернув увагу на те, що українським військовим вдалося знищити більшість льотної еліти росіян, і зараз у них літають переважно молоді та менш досвідчені пілоти.

«Також залежить від масованості їх прильоту, і скільки в цей день чи години нам буде потрібно випустити протиповітряних ракет. Умовно кажучи, на одну ціль — дві ракети. Якщо 20 літаків — 40 ракет, 100 літаків — 200. Ризики є, але не треба це сприймати так, що все пропало. Наші партнери це усвідомлюють, тому така активна позиція, особливо у Ллойда Остіна . Він дуже підтримує Україну і каже [партнерам]: «Час, час і ще раз час! Прискорюйтесь у передачі озброєння особливо систем ППО», — зазначив міністр.

Щодо надання Україні західних літаків, Резніков зазначив, що Україна отримала від західних партнерів майже всі види озброєнь, про які просила. "Залишилися сучасні літаки, які можуть бачити радарами інші літаки або ракети ворога, і теж мають ракети. Ми переконуємо партнерів, що окрім систем ППО потрібні ще авіаційні платформи, щоб зупиняти іранські дрони, збивати крилаті ракети й не дати ворогу панувати в нашому небі, коли він буде йти в наступ. І ще забезпечити наші війська, коли ми будемо готові йти у контрнаступ. Тобто сьогодні розмови про наші потреби в літаках перейшли в іншу площину: не треба боятися, що це може бути черговий рівень ескалації, бо її роблять росіяни", — розповів очільник МОУ.

За його словами, у питанні бойових літаків Україна відштовхується від того, літаків якої платформи найбільше у її партнерів. «До них є найбільше запчастин і всього, що потрібно для обслуговування. Які платформи будуть спроможні злітати й сідати на наших аеродромах, які системи ми швидше опануємо. Які системи дозволяють бачити не менше ніж Су-35 у росіян і які ракети можуть вражати на відстані 150 км і далі», — пояснив міністр.

Резніков додав, що командувач Повітряних сил Микола Олещук заявив, що оптимальними для України були б винищувачі F-16, за ними — шведські Gripen, а також британські, французькі й німецькі літаки. Резніков припустив, що базовим буде якийсь один тип літака, а до нього в підтримку буде декілька інших, як у випадку із західними танками, де основними мають стати німецькі танки Leopard.

За словами міністра оборони, Україна не проти отримати радянські МіГ-29, але вони значно поступаються за своїми характеристиками російським винищувачам. Крім того, міністр заявив, що Україні вдалося розвʼязати проблему неготовності вітчизняних аеродромів до прийняття F-16.

Міністр оцінив і кількість бойових літаків, які б могла отримати Україна. «Звісно, ми спершу боротимемося за пів сотні, а потім — за сотню. Реалістично, якби ми мали сотню літаків з різними можливостями виконання задач — це був би непоганий кейс. І він реалістичний, бо кожна країна може дати 10—15 штук, і це не зменшить їхню обороноздатність», — наголосив Резніков.

ППО західні літаки авіація резніков

Знак гривні
Знак гривні