Кінологиня-гіпнотизерка як "кризова менеджерка" у Довженко-Центрі. Що відбувається в інституції і як колектив чинить опір

Держкіно відсторонило Олену Гончарук від виконання обов’язків директорки Довженко-Центру і призначило нову виконувачку обов'язків – "кризову менеджерку" Юлію Каждан. Команда Довженко-Центру не пустила новопризначену керівницю в офіс.

Після призначення Каждан команда Довженко-Центру оприлюднила заяву про те, що «Державне агентство України з питань кіно здійснило повномасштабне вторгнення в Довженко-Центр та поставило свого «антикризового гауляйтера».

"Дії Держкіно нагадують дії країни-агресора – маніпулювання інформацією, захоплення території на нібито законних підставах та призначення маріонеткових керівників. Під такі дії вони створюють документи, які затверджують в односторонньому порядку, не комунікуючи власні дії та ігноруючи думку громадськості і професійної спільноти.

Колектив Довженко-Центру не згоден з діями Держкіно, не визнає процедуру призначення нового керівника та чинитиме спротив наказам і діям, що несуть загрозу цілісності інституції, колекції і команди", – йдеться у заяві.

Як пише Слідство Info, новопризначена виконувачка обов’язків директора Довженко-Центру Юлія Каждан раніше займалася бухгалтерським обліком і заснувала кінологічний центр.

Останній рік жінка у соцмережах активно пропонує консультації з гіпнотерапії та психосоматики. Зокрема, у її психологічному блозі можна прочитати про «кінофобію» — страх перед собаками.

b87280e------------------------------1-.jpg

21cf5fe---------------1-.jpg

e7c9710--------------1-.jpg

Реакції соцмереж на призначення Каждан

За даними «Слідство.Інфо», у червні 2013 року Юлія Каждан разом з Оленою Приходько заснувала товариство з обмеженою відповідальністю «Кінологічний центр «Ерсте Хунд». На сторінці центру у Facebook зазначено, що кінологічне підприємство надає послуги готелю для тварин, дресирування собак і послуги зоопсихолога. Каждан і далі є його співвласницею та керівницею.

У соцмережах журналісти-розслідувальники знайшли сторінки «Каждан Гіпноз», присвячені гіпнотерапії та психології. Записатися на сеанси гіпнозу можна через месенджери, прив’язані до номера мобільного телефону. У спеціальному додатку, що дає можливість ідентифікувати абонента, номер зі сторінки «Гіпноз Каждан» підписаний як «Кинологический Центр Эрсте Хунд». Це підтверджує, що кінологиня Юлія Каждан також може бути й гіпнотерапевткою.

Крім того, журналісти «Слідство.Інфо» знайшли фірми Каждан, які фігурували у кримінальних провадженнях. (Повне розслідування можна прочитати тут).

Снимок экрана 2022-11-09 090221.png

Реакція соцмереж на призначення Каждан

У вівторок, 8 листопада, відбулася перша зустріч команди центру з новопризначеною в.о. директорки. Юлія Каждан приїхала у супроводі заступника голови Держкіно Максима Александрова. До приміщення її не пустили.

Як пише для Детектор Медіа культурна критикиня Анастасія Платонова, вже очевидно, що команда центру налаштована на спротив до останнього.

"Такі моменти завжди є тестом на те, наскільки культурній спільноті і громаді залежить зберегти конкретну інституцію. Зберегти Довженко-центр надзвичайно важливо, і тому варто налаштуватися на серйозну боротьбу. Адже виглядає, що владу ані протести на підтримку Довженко-центру, ані занепокоєні листи міжнародних асоціацій із кіноспадщини не цікавлять. По-перше, все це вже було, і не завадило їм «хакнути» низку конкурсів та інституцій. По-друге, вони певні, що ширшій аудиторії напередодні найважчої в новітній українській історії зими не до цього.

Кейс Довженко-центру – це ляпас культурній спільноті й чіткий меседж із боку держави: «Нічого не змінилося, прозорих правил гри не буде». І це погано, бо це сигнал заразом і міжнародним партнерам, і світу в цілому", – зазначає Платонова.

Іван Козленко – колишній гендиректор Національного центру Олександра Довженка зазначає, що державне рейдерство культурних інституцій системно тривало у 2021 році і продовжується навіть під час війни, поки суспільству "не до культури".

"Обертаючись назад, стає очевидним, що конкурс весни 2021 року (на посаду директора Центру, який виграла Олена Гончарук – ред.) став доленосним для всієї української гуманітарної сфери. На ньому проявились усі учасники корупційної схеми «віджиму» бюджетних коштів, члени ОПГ Сушко, Карандєєв, Колюбаєв, Кудерчук, Лавренюк, Созановський, та їхні менші посіпаки Берковський та Босак. Ця колоритна компанія за неповні півтора року рейдернула Держкіно та УКФ (з сумарним річним бюджетом понад 1 млрд грн), кіностудії «Кінематека» та «Укркінохроніка» (керувати котрою – також у статусі вічного в.о. – Карандєєв поставив свого партнера по футболу Авраменка, задача котрого – приватизувати майно студії, розташованої на Печерську). Все це відбувалося й триває під омофором всемогутнього «продюсера» Єрмака.

І лише Довженко-Центр другий рік поспіль чинить опір переможній ході «видатних реформаторів». Тому цей бій має не лише практичне, але й символічне значення для інших інституцій, які заплановано «оптимізувати»: Держархів та систему державних архівів, кіностудію Довженка тощо. Тотальна оптимізація триває", – написав Козленко.

культура рейдерство довженко-центр держкіно

Знак гривні
Знак гривні