"Мрію" можна відновити лише з іміджевою метою, ринок не потребує таких літаків – інженер-випробувач

Відбудувати літак АН-225 "Мрію" цілком реально, якщо знайдеться інвестор, який погодиться вкласти гроші в проєкт, проте економічної доцільності відновлювати цей літак наразі немає.

Про це в ефірі "Радіо НВ" заявив колишній інженер-випробувач "Конструкторського бюро Антонов" Костянтин Криволап, який випробовував АН-124 "Руслан" та АН-225 "Мрію", інформує Zn.ua.

За словами інженера-випробувача, "Мрія" — це був останній фетиш радянської промисловості.

Він наголосив, що у всі часи великою кадровою проблемою КБ Антонова був глибоко пенсійний вік усіх його перших та основних фахівців. А орієнтація на Росію свого часу добила українське авіабудування. Причому Росія свідомо впливала на такий курс провідного авіапідприємства з України.

"Коли були пропозиції й від Boeing, і від Airbus вступати до якихось альянсів, ми сильно розчепірювали пальці й розповідали, які ми круті: «Ми великі. Ми створили "Руслан" та "Мрію", тому всякі Boeing та Airbus нам „п'яти не лоскотали“. Я вважаю, що це все стара операція ФСБ, починаючи з 2000-х років", — наголосив Криволап.

1649167355-329.jpg

Фото: Ukrainian Witness/Facebook

Він також зазначив, що провідні світові авіабудівники не бачать потреби відбудовувати "Мрію".

"Потреби не бачить ні компанія Boeing, ні компанія Airbus. Я приєднуюсь до їхньої думки, тому що теж не бачу таких потреб ринку, які вимагають будівництва АН-225", — пояснив фахівець.

Читайте також: Командир Ан-225 "Мрія": втрата літаків у Гостомелі – це службова недбалість

Водночас він визнав, що "Мрія" для України завжди була символом.

"Це літак, який змушує дивитися на нього, коли він приземляється, коли він злітає, коли він перебуває в аеропорту. Одразу ж зрозуміло: це Україна", — наголосив Криволап.

Якщо дивитися на це питання з такої позиції, тоді, за його словами, єдина проблема — це знайти інвестора проєкту.

"Якщо є спонсор, інвестор, якому необхідний такий літак з іміджевою метою, або він захоче зробити там віп-казино, або туристичний кейс, — чому ні? Я намагаюся знайти економічну доцільність цього проєкту. Відновити можна. Але, знову ж таки, за наявності інвестора", — сказав він.

ан мрія авіація гостомель

Знак гривні
Знак гривні