Багато українських користувачів Viber вважають, що люди навколо зазирають у їхні чати
Результати опитування показують, що українських користувачів хвилює приватність. При цьому більшість з них вважає, що інші люди заглядають до їхніх чатів. 70% респондентів хоча б раз не відкривали чат, щоб не показувати співрозмовнику, що повідомлення прочитано.
До Дня захисту персональних даних Rakuten Viber провів опитування серед своїх українських користувачів та дізнався про їхнє ставлення до приватності в інтернеті. За кілька днів в опитуванні взяли участь майже 3 тисячі українців.
В анкеті були запитання про побутові ситуації, пов'язані з приватністю у месенджерах. З'ясувалося, що більшість опитаних стикалися з тим, що хтось заглядав у їхні чати – про це повідомили 54% респондентів. Дещо частіше про це повідомляють жінки: 55% українок проти 51% українців. Ховають окремі чати за допомогою PIN-коду лише близько 32% респондентів.
Деякі користувачі месенджерів не відкривають чати, щоб співрозмовник не побачив, що його повідомлення прочитали. Це виявилося поширеною практикою: результати опитування кажуть, що майже 70% (більше ніж ⅔ опитаних) користувачів роблять так хоча б зрідка, і лише 30% – ніколи. Кожен п'ятий респондент часто не відкриває чати з цією метою. При цьому лише 26% опитаних користувачів кажуть, що відключають статус "Переглянуто" для повідомлень у додатку. Ця функція дозволяє користувачам зберігати свою приватність незалежно від того, прочитали вони повідомлення чи ні: співрозмовник не побачить цей статус.
Переважна більшість респондентів – 79% опитаних – відповіли, що тема приватності онлайн їх турбує. Близько 16% зізналися, що вони мало знають про приватність, і лише 5% сказали, що приватність для них не є важливою.
Згідно з опитуванням, українські респонденти користуються такими функціями Viber для збереження приватності:
- відключали свій статус онлайн, щоб статус "У мережі" не показувався, третина респондентів;
- ховали окремі чати за допомогою PIN-коду 32% опитаних;
- статус "Переглянуто" для повідомлень вимикали 26% тих, хто відповів;
- 21% відправляли повідомлення з таймером зникнення через встановлений час;
- окремий пароль для Viber на комп'ютері встановлювали лише 8%.
Нагадаємо, що всі повідомлення в особистих чатах Viber зашифровані наскрізним шифруванням і не зберігаються на серверах компанії. Це означає, що Rakuten Viber ніколи не має доступу до особистих чатів своїх користувачів.
Rakuten Viber
Viber – комунікаційна платформа для дзвінків та обміну повідомленнями, яка дозволяє людям залишатися на зв'язку, хоч ким вони б були та де б знаходилися. За даними Kantar CMeter, на 98% смартфонів в Україні встановлено мобільний додаток Viber.
Viber – найпопулярніший месенджер в Україні за даними InMind, входить до ТОП найпопулярніших додатків (згідно з Kantar CMeter).
Мільйони людей надсилають один одному безкоштовні текстові повідомлення у Viber, здійснюють відеодзвінки, спілкуються в групових чатах, взаємодіють з улюбленими брендами та відомими людьми, і стежать за їх оновленнями. Ми гарантуємо своїм користувачам свободу та безпеку спілкування за допомогою наскрізного шифрування даних.
Viber є частиною міжнародної групи Rakuten Inc. (Японія), світового лідера у сфері електронної комерції та фінансових послуг.