Скандал навколо пам'ятника. Українське суспільство все ще "не готове" до хоч трохи нестандартного мистецтва

Здавалося б, нестандартне мистецтво вже не нове - але ні, ми чи дехто з нас і досі "не готові". Нам би квіточки та "красівеньке".

Український художник та куратор Олекса Манн став на захист сучасних митців та прокоментував скандал довкола пам'ятника Моцарту-молодшому, який 26 серпня встановили у Львові. Суперечки довкола скульптури виникли через її зовнішній вигляд.

Робота австрійського скульптора Себастьяна Швайкерта суттєво відрізняється від тих монументальних творів, які більшість звикла бачити на вулицях країни.

Відтак думки, що робити зі скульптурою далі, розділилися. Зокрема на захист роботи Швайкерта став художник Олекса Манн, який пояснив, чому такі роботи мають прийти на противагу "пам'ятникам-пальто".

Нагадаємо:

Консервативний активіст лінчував ножем Тараса Шевченка на метро Тараса Шевченка (ВІДЕО)

"Весь цей скандал навколо пам’ятка Моцарту-молодшому відкриває насправді дуже важливий і непроартикульованой ніяк в нашому соціумі аспект: як взагалі жити сучасному художнику в суспільстві з насильницьки перерваними в результаті історичних катаклізмів мистецькими традиціями.

Суспільство просто тотально не готове до сприйняття не сталих в її свідомості форм. Воно охоче сприймає всі погано виконані, кічові і диспропорційні підробки, які є фактично "пам’ятниками пальто", де на штамповану болванку надягається просто голова іншого вождя. Але не готове до прийняття навіть не сучасної метамодерністської естетики, а естетики фактично класичної, бо модернізм вже є давно класикою. Цей пам`ятникпросто хороший приклад і безумовно важливий каталізатор важких процесів, але на проблему треба дивитись значно ширше", написав на своїй сторінці Олекса Манн.

За його словами, сучасний художник, який раптом виходить зі своєї студії і галерейного та інституціонального простору на широкий загал, апріорі потрапляє в категорію парії і вигнанця в агресивному середовищі абсолютно ніяк не підготованих до цього людей.

"Це дике обурення, рівень агресії, фекалійні асоціації, що демонструють дитячу свідомість, здавалось би, дорослих людей, петиції про знесення і розважання про мистецьку цінність тих, хто зеленого поняття не має, як воно все розвивалось в мистецтві, що за чим йшло і куди, врешті-решт, прийшло – є абсолютно самодостатнім пам’ятником пам’ятнику. Сподіваюсь, сучасні мистецтвознавці і культурологи вже фіксують цей шикарний кейс", вважає митець.

У коментарях під дописом вже висловилися й інші представники культурної сфери, які погодилися, що теж часто мають справу з агресивними випадами через несприйняття сучасного мистецтва.

be41b3a9fc863629.jpg

Де у цього так званого музиканта бандура, га? Де замислений про велике погляд, га?

Львів мистецтво курйоз скандал маразм

Знак гривні
Знак гривні