Збройні cили залишаться без «Громів» та «Фурії»

Міноборони не замовило жодного безпілотника «Фурія», а розробку боєприпасу «Грім», що баражує, взагалі зупинено.

А1-СМ «Фурія» – багатоцільовий безпілотний авіаційний комплекс, призначений для ведення повітряної розвідки вдень та вночі, визначення координат цілі, коригування артилерії, конвоювання
А1-СМ «Фурія» – багатоцільовий безпілотний авіаційний комплекс, призначений для ведення повітряної розвідки вдень та вночі, визначення координат цілі, коригування артилерії, конвоювання

У держоборонзамовленні на 2021 рік немає жодного комплексу «Фурія», який прийнятий на озброєння ЗСУ. Через це виробник був вимушений загальмувати проєкт «Грім» і кинути ресурси на роботу з потенційними іноземними замовниками.

Про це розповів директор НВП «Атлон Авіа» Артем В’юнник під час круглого столу «Передові оборонні технології України та перспективні шляхи їх розвитку», організованого в Укрінформі 18 червня Державною інноваційною фінансово-кредитною установою (ДІФКУ) та громадською спілкою «Український інститут безпекових досліджень» (УІБД).

«Атлон Авіа» є єдиним виробником для ЗСУ розвідників – корегувальників артвогню. Коли прийнялися на озброєння, стратегія компанії виглядала просто: оснащуємо артилерію своїми комплексам, працюємо над їх модернізацією і концентруємо свої зусилля не на виході на експорт або пошуку ринків за межами України, а на проєкт ударного безпілотного комплексу «Грім», який також дуже важливий для ЗСУ. Потрапивши в ситуацію, коли в державному оборонному замовленні немає жодного комплексу «Фурія» на 2021 рік, ми вимушені були трошки загальмувати проєкт «Грім» і кинути свої ресурси на роботу з потенційними іноземними замовниками. Це, як приклад, того, що агенція дуже потрібна», – повідомив Артем В’юнник.

Баражуючий боєприпас ST-35 «Грім» або «Тихій грім» (Silent Thunder)
Баражуючий боєприпас ST-35 «Грім» або «Тихій грім» (Silent Thunder)

Також, на його думку, що інститут оперативно-тактичних вимог перетворився на спосіб боротьби чи зачистки ринку.

«Наш комплекс, прийнятий в тому році на озброєння, пройшов випробування та відповідав усім вимогам. На сьогодні переписані усі оперативно-тактичні вимоги (ОТВ) до розвідника-коригувальника, при чому перегляд було ініційовано насамперед через уточнення вимог до стійкості до засобів РЕБ. Показово, що в проєкті нових ОТВ не змінилося жодного слова щодо РЕБ, але інші характеристики було підкручено. Наприклад, тривалість польоту 3 години, стала 4 години. Була одна швидкість, стала інша і т.д. Я вважаю, це не результат точного аналізу чи перегляду стратегії ЗСУ. Це – інструмент заміни одних виробників на інших», – підсумував він.

БпАК А1-СМ “Фурія”, який розроблений “Атлон Авіа”, впродовж шести років постачається до війська і вже рік знаходиться на озброєнні ЗСУ, є єдиним в Україні безпілотним комплексом розвідки та коригування вогню артилерії, який успішно пройшов державні випробування.

В комплексі “Фурія” вже багато років як реалізована підтримка натівської системи координат MGRS, та системи воєнних символів APP-6B, що дає можливість нашим підрозділам обмінюватись даними про цілі “на одній мові” з колегами з Альянсу.

Військовий навігатор

технології авіація зброя армія

Знак гривні
Знак гривні