Європейським блогерам пропонували за гроші очорнити Pfizer. Слід веде, звісно, в Росію

Європейських блогерів просили за гроші очорнити вакцину Pfizer. Таке пропонувала PR-агенція, ймовірно, пов'язана з РФ

Pfizer. Фото AP  / Bilal Hussein
Pfizer. Фото AP / Bilal Hussein

Французькі та німецькі блогери повідомили, що нібито британська PR-агенція пропонувала їм за гроші поширювати негативну інформацію про вакцину проти коронавірусу від Pfizer.

Про це повідомляє The Guardian, – перекладає Громадське.

Блогери кажуть, що агентство Fazze з ними контактувало електронною поштою. Скріншоти листів опублікував французький YouTube-блогер Лео Грассе, який має мільйонну аудиторію та розповідає про науку. Він написав, що агентство заявило про «колосальний бюджет», але відмовилося розкрити, на кого працює.

Аналогічні скріншоти опублікував німецький YouTube-блогер із мільйонною аудиторією Мірко Дрочман. Його просили надіслати інформацію про вік аудиторії, а також те, скільки грошей він хоче отримати за роботу.

Крім того, агентство просило блогерів від свого імені сказати, що рівень смертності серед вакцинованих Pfizer утричі більший, ніж серед щеплених AstraZeneca.

У світі продовжують обговорювати випадки тромбозу після вакцинації препаратом AstraZeneca, однак з'ясувалося, що такі випадки були й після щеплень Pfizer та Johnson & Johnson. Ми розбиралися, чи є зв'язок між тромбозами і різними вакцинами, та як уберегтися.

Також блогерам пропонували поділитися у себе на сторінці в YouTube, Instagram або TikTok посиланнями на матеріали в Le Monde та на ресурсах Reddit і Ethical Hacke про витік звіту, що містив дані, які буцімто підтверджують інформацію про шкоду вакцини. Однак у статті Le Monde йшлося про нібито викрадення російськими хакерами інформації з Європейського агентства лікарських засобів, яка пізніше була опублікована у даркнеті. Інформації про кількість смертей там не було. Сторінки на двох інших сайтах були видалені.

Водночас блогери не мали маркувати такі публікації як рекламу чи спонсорство. У PR-агенції хотіли, щоб публікації «мали вигляд власного незалежного погляду».

Що це за PR-агентство?

Компанія Fazze позиціонує себе як маркетингова платформа, що об'єднує блогерів та рекламодавців. Агентство нібито розташовується на вулиці Персі-стрит, 5, у Лондоні, але журналісти французького телеканалу LCI знайшли адресу на Google-картах, і там немає ознак розташування агенції. Крім того, журналісти не знайшли Fazze у реєстрі компаній, які працюють на цій вулиці.

Після розголосу ситуації щодо Pfizer із сайту компанії зникла лондонська адреса. Також Fazze закрили свій акаунт в Instagram.

У профілі агентства в LinkedIn вказані чотири працівники, двоє з яких здобули освіту у Сибірському державному транспортному університеті в Росії. Усі співробітники раніше працювали у компанії AdNow international, яка має офіс у Москві, а її засновником є російський підприємець. Журналісти з'ясували, що Fazze є частиною цієї компанії.

LCI також вказує на подібність між повідомленнями Fazze та дописами на офіційній сторінці у Twitter російської вакцини «Спутник V». Зокрема, Росія намагається дискредитувати інших виробників та прорекламувати свій товар.

вакцина пропаганда росія пандемія інформаційна війна вакцинація коронавірус

Знак гривні
Знак гривні