Названо причини катастрофи військового літака під Чугуєвом
Їх можна умовно розбити на технічні й організаційні.
В уряді назвали причини авіакатастрофи Ан-26 поблизу Чугуєва, коли загинуло 26 курсантів Харківського національного університету Повітряних Сил імені Кожедуба.
Голова комісії, віцепрем’єр-міністр, міністр із питань стратегічних галузей промисловості Олег Уруський назвав одразу кілька причин, – пише Український мілітарний портал.
Серед технічних чинників Уруський перелічив шість основних, які призвели до аварії літака:
- відмова системи ПРТ-24 з системи управління лівого двигуна,
- екіпаж не зміг вирівняти тягу лівого та правого двигуна,
- випуск екіпажем закрилків на етапі заходу на посадку,
- несвоєчасне переведення літака на зниження та помилкова побудова зниження,
- штучне створення несиметричності тяги головної установки,
- неусунення ковзання.
За озвученою версією, головними причинами аварії стали:
- відсутність дієвого контролю за організацією польотів із боку посадових осіб Харківського національного університету повітряних сил імені Кожедуба,
- системні порушення правил польотів в університеті.
Іншими причинами названо:
- недостатня професійна підготовка екіпажу до особливих ситуацій,
- зльоти конвеєром (виконувався шостий політ поспіль),
- відмова системи управління двигуна,
- порушення планової таблиці польотів.
Літак Ан-26Ш, серійний номер 56-08, бортовий знак 76, який зазнав катастрофи, був побудований 21 жовтня 1977 року на Київському авіаційному заводі (нині входить до складу ДП «Антонов»).
Літак експлуатувався авіацією Повітряних сил Збройних сил України та виконав близько 5770 польотів.
На літаку було проведено два капітальних ремонти, останній з яких – в 1996-му.
У серпні 2020 року проводились роботи з дослідження технічного стану літака за участю спеціалістів ДП «Антонов» на базі в/ч А4101, м. Чугуїв.
ДП «Антонов» повідомляє, що у результаті літаку було встановлено призначений термін служби 44 роки та 8 місяців (до 21.06.2022 р.) та термін служби до чергового капітального ремонту 26 років (до 30.07.2022 р.).
Спеціалістами ПАТ «Мотор Січ» термін служби лівого двигуна до чергового капремонту був подовжений до 5 червня 2021 року. Календарний термін служби правого двигуна подовжили до 11 жовтня 2020-го.