Топ-менеджер "Укрзалізниці" в зневажливому тоні говорить про пасажирські перевезення й погрожує порізати вагони на металобрухт

Мовляв, купе та плацкарти збиткові, а "все збиткове буде на замовлення держави".

Підкреслимо від себе, що тон, яким менеджер держкомпанії розмірковує про пасажирські перевезення, неприпустимий. Пасажирські перевезення - не просто бізнес, а важлива складова життя держави і громадян. Такі перевезення дотуються в більшості країн, і ефективну схему фінансування потрібно обговорювати та впроваджувати в Україні. Але говорити, що плацкартні вагони, якими користується 50% пасажирів УЗ, ми поріжемо на металобрухт - це не той метод, який веде до вироблення оптимального рішення. Якщо менеджер не розуміє, де він працює і які завдання перед ним стоять, то нехай іде в приватний бізнес. До речі, в Мексиці подібні "міркування про прибутковість" призвели до практично повної ліквідації пасажирських залізничних перевезень. Аякже, цистерни з нафтою возити прибутковіше! А країна лишилася без важливого чинника інфраструктури.

"Пасажирські перевезення потрібно розділяти, є перевезення дальнього сполучення і приміські. На маршрутах далекого прямування є чотири сегменти бізнесу - це Інтерсіті, СВ, купе і плацкарт. Перші два сегменти - прибуткові, ми їх будемо продовжувати. Купе перебуває на межі, найбільший мінус, який генерується - це плацкарт. Потяги Інтерсіті зараз покривають операційні витрати, але не покривають вкладених інвестицій. Потяги Hyundai ми купили в кредит, але виплачуємо цей кредит не з грошей, які заробляє Інтерсіті, а з коштів, які йдуть із вантажних перевезень", - цитує Цензор.

Водночас, за словами директора зі стратегічного розвитку та інвестицій "Укрзалізниці" Антона Саболевського, 50% всіх пасажирських перевезень - це плацкарт. "На цю частину потрібне державне замовлення. Наприклад, держава має вирішити, що їй важливо: перевозити студентів із Києва до Маріуполя, чи військовослужбовців із Києва до лінії розмежування, і для цих маршрутів необхідна така-то кількість поїздів тієї чи іншої комплектації. Під це можуть бути надані пільги", - заявив Саболевський.

Якщо держзамовлення на плацкартні вагони не надійде, їх поріжуть на металобрухт і продадуть.

"УЗ сконцентрується на тих напрямках, які приносять прибуток: Київ-Львів, Київ-Одеса, Київ-Харків, Київ-Дніпро і т.д. Все, що буде неприбутковим, буде на замовлення держави", - зазначив Саболевський.

маразм залізниця

Знак гривні
Знак гривні