В

Відстала столиця. Сім досягнень українських міст, яких немає у Києва

Києву не щастить з мерами. За всі роки незалежності практично ніхто з них не замислювався, що таке сучасне місто. Рано чи пізно це мало статися: обласні центри почали переганяти столицю в цивілізованості.

Автори: Роман Кульчинський, Анатолій Бєлов

1. У Києві немає пішохідної вулиці. Практично в усіх обласних містах центральну вулицю віддали пішоходам. Прогулятися у центрі без машин можна навіть у райцентрах.

На головній вулиці столиці Хрещатику (фото нижче) можна прогулятися без автомобілів тільки у неділю. Нагадаємо, на одному з віч Майдану кияни проголосували, щоб Хрещатик назавжди зробити пішохідною вулицею.

Пішохідна вулиця у центрі міста є навіть у Глухові на Сумщині.

На Західній Україні центральна пішохідна вулиця є майже в усіх містечках. На фото: пішохідна вулиця в Мукачево.

2. В Києві машини паркують на тротуарах. У Чернівцях - тротуари вільні.

Знаєте, чим відрізняється цивілізоване місто від дикого? Все просто: у цивілізованому місті люди вільно ходять тротуарами, у дикому - намагаються обійти машини. Як правило, це біда африканських міст, але є вона і в Києві.

Типовий київський тротуар у центрі.

Хрещатик зайнятий транспортом навіть на тротуарах.

У Чернівцях на тротуарах не паркуються.

3. У центрі Києва є Дніпро, але немає набережної, по якій можна гуляти. У Дніпропетровську є.

Дніпро може зробити з Києва перлину Європи. Жодне інше місто не має такої шикарної річки. Та поки що пішоходам тут не місце. До Дніпра важко добиратися і біля нього неможливо прогулюватися. У більшості випадків річка відрізана від міста автострадами, промзонами, а часто просто чагарниками. Проблема швидко не вирішиться, але київська влада навіть не здогадується, що треба повернути річку людям.

За часів Черновецького озвучувався проект, який передбачав збудувати над дорогою тунель для автомобілів, а зверху посадити дерева, зробити кав'ярні і приємну набережну. Ще один проект олюднення набережної, який був розроблений під Євро-12, дивіться тут:

Набережна у Києві біля станції метро Дніпро.

Перехід від станції метро Поштова площа до "прогулянкової зони" над Дніпром. Вдалині видніється пішохідний міст. Ми розуміємо, що триває реконструкція площі, але ця реконструкція вже затягнулася на роки і навіть тимчасовий вихід варто робити цивілізованішим.

У центрі Дніпропетровська є "жива" набережна, якою люблять гуляти горожани.

4. Київ різко скоротив кількість трамвайних маршрутів. У Вінниці, навпаки ж, збудували трамвайний маршрут.

На фото: недорозібрані рейки, по яких їздив трамвай від Контрактової Площі до моста Патона у Києві.

Минулого року у Вінниці відкрили новий трамвайний маршрут по Барському шосе.

5. У Львові є діючі велодоріжки, у Києві тільки пародія.

Ще при минулій владі у Києві помпезно відкрили декілька "велодоріжок". На них відразу почали ставити машини і торгові ятки.

"Велодоріжка" у Києві біля станції метро "Осокорки."

У Львові по велодоріжках дійсно їздять велосипедисти.

6. В Одесі зносять паркани, які перегороджують берег моря, у Києві віддають забудовнику Труханів острів.

Схоже, ставити паркани над Дніпром - спортивне хобі киян. На фото: паркан у районі дач на Осокорках, що в Києві.

Теж дачі на Осокорках. Колючий дріт

В Одесі звільняють набережну моря від парканів.

На фото: знесення бетонного паркану маєтку, який перешкоджав одеситам вільно підходити до моря.

7. У Києві немає схеми громадського транспорту. У Вінниці є.

З громадським транспортом у Києві біда. Не тільки приїжджі, а й кияни, потрапляючи у новий район, не можуть розібратися, чим і куди добратися.

Типова зупинка громадського транспорту у Києві. Центр міста, вул. Володимирський проїзд.

Вінницька мерія почала розвішувати на зупинках схеми руху громадського транспорту.

вінниця дніпропетровськ Львів місто київ містопланування мукачево

Знак гривні
Знак гривні