Д

Для люстрації: як ДАІ із судами фальсифікували звинувачення автомайданівцям

На тлі сьогоднішніх подій, способи фальсифікації справ проти Автомайдану виглядають дрібно. Та це не означає, що про незаконні дії потрібно забути.

Окремі факти фальсифікацій з боку ДАІ та судів щодо автомайданівців досліджував Дмитро Рибаков.

«Ми ретельно проаналізували судові справи автомайданівців і переконалися, що усі без виключення рапорти інспекторів ДАІ, на підставі яких учасників мирної акції притягали до відповідальності, були сфальсифікованими, – зазначає координатор групи юристів-волонтерів Роман Маселко. – Не менше нас шокувала позиція судів, які не лише відкидали усі докази щодо фальсифікації, а й прагнули застосувати до водіїв максимальні покарання».

Нагадаємо, 29 грудня 2013 року близько тисячі автомашин та близько сотні велосипедистів здійснили автопробіг до резиденції президента Віктора Януковича у Межигір’ї, але були зупинені кордоном силовиків на під’їздах до резиденції.

Сьогодні така екскурсія «на острів скарбів» – звичайний пункт сімейного вікенду для багатьох українців. Але ще півтора місяця тому така мандрівка ставала підставою для доволі жорстких адміністративних утисків.

Нагадаємо, організатором пробігу тоді став активіст Автомайдану Дмитро Булатов, якого згодом було викликано на допит за обвинуваченням у спробі блокування автошляхів, а потім викрадено невідомими та піддано тортурам. Репресії також торкнулися кількох сотень учасників пробігу. Багатьох було позбавлено права керування транспортними засобами на строк від трьох місяців до півроку.

Зокрема, у прагненні за будь-який кошт притягнути активістів до адміністративної відповідальності співробітники Державтоінспекції вдалися до банальної підробки, яку легко виявити навіть неозброєним оком.

Приміром, інспектор Печерського ВДАІ РУ ГУМВС України у міста Києві В.А. Козак, який складав рапорти на учасників автопробігу у Нові Петрівці 29 грудня 2013 року, тричі підписувався різними підписами.

На одному з рапортів взагалі бракує підпису:

Аналогічна фальсифікація спостерігається практично системно. Ось, приклад протоколів, виписаних інспекторами ДПС ДАІ ГУМВС України у м. Києві Є.О. Таранухою, І.Є. Малькевичем (другий рядок) та М.В. Карабутою (останній рядок).

Тим не менш, усі ці приклади службової недбалості чи то пак шахрайства було долучено до виробництва за фактом порушення водіями ПДД, і жодних заперечень у суду не виникло.

Справжньою інновацією у практиці патрульно-постової служби виявилася така-собі «груповуха» – рапорти на понад півсотні автівок одночасно. Ось, приміром, рапорт начальника ДАІ Дніпровського району підполковника Л.П. Громницького:

Таким собі «Коперфільдом» виявився старший інспектор ДПС О.В. Прохорчук. Очевидно, телепортувавшись, він одночасно оформлював протоколи порушень на 14 та 20-му кілометрах автошляху Київ-Овруч:

Не відстає від нього й інспектор Дорошенко М.П., який одночасно «зупиняв» автомобілі й на вул. Богатирській, 32, і на розі Богатирської-Полярної, яка знаходиться на відстані 6 км.

Свого часу ДАІ-вці пишалися тим, що цифрову відеосистему «Рубіж» не проведеш – вона автоматично фіксує місцезнаходження автомашини за номером, внесеним державною виконавчою службу до переліку порушників чи неплатників стягнень. Але всупереч показанням «Рубежу», авто, місцезнаходження якого зафіксовано електронною системою на вул. Богатирській, 32, шість хвилин перед тим начебто намагалися зупинити аж на Володимирському узвозі.

І такі казуси з порушенням фундаментальних законів фізики в справі Автомайдану сягають критичної кількості.

Як відомо, для того щоб виконати зупинку одного автомобіля та належно відреагувати на факт його незупинки потрібно від 30 секунд до хвилини. Одначе, як запевняє юрист Роман Маселко, в Єдиному реєстрі судових рішень зафіксована 41 постанова за «порушеннями», які начебто відбулися 29 грудня 2013 року. о 12:30 на 20 км. автошляху Київ-Овруч. Тобто одномоментно в одному місці, на ту хвилину мали б, за логікою речей, відбутися «зупинки» 41 автомобіля.

Одному лише інспектору О.В. Прохорчуку вдалося за одну хвилину зупинити одинадцять автівок, склавши відповідну кількість рапортів.

Така саме мегапродуктивність була до снаги «артілі» інспекторів на КПП на вул. Богатирській, 32, де, відповідно до рапортів, одночасно перебувало не менше 29 співробітників ДАІ.

Однак це спростовується записами відеореєстраторів. Ось, приміром, відеофакт з авто, на яке було складено протокол на КПП Богатирська, 32. Як бачимо, на дорозі немає кількох десятків інспекторів, а ті, що чергують на дану мить, не виявляють до «порушника» жодного інтересу.

«Більше того, інспектор І.Є. Малькевич на суді заявив, що цілий день, з 07:00 до 17:00, перебував на цьому посту лише вдвох із інспектором Є.О. Таранухою, а інших працівників ДАІ на цьому КПП не було», – уточнив адвокат Автомайдану Роман Маселко.

Юрист також зауважив дивний факт, що патруль на вул. Богатирській, 3 «зупиняв» лише водіїв, які зареєстровані у Шевченківському районі м. Києва, а патруль на Надніпрянському шосе – лише водіїв з Печерського району.

При чому, самі водії та численні свідки доводять, що вони взагалі не перебували у тих місцях, де їх начебто зупиняли.

Що це: кричуща недбалість, абсолютно атрофоване відчуття професійної самоповаги, чи переконання в абсолютній безкарності, яку свого часу так само одержали інші працівники МВС, зокрема спецпризначенці?

Висновки напрошуються однозначні: усі рапорти є сфальсифікованими постфактум. Більшості інспекторів, які підписували рапорти, просто не було на місці «зупинки». У значній кількості випадків у водіїв, які фігурували у протоколах як порушники, були безапеляційні докази перебування їхніх автівок на той час у гаражі або на парковці.

Проте суд – «наш самий гуманний в мире» – повністю проігнорував і доводи водіїв, і очевидні факти фальсифікації матеріалів адміністративних справ. Розслідувати протиправні дії своїх співробітників керівництво ДАІ, звісно ж, відмовилося, як-от у цьому випадку:

Оскаржувати санкції автоінспекції прокуратура рекомендувала у судовому порядку.

Слід зазначити, що в аналогічних випадках ті самі судді не вдавалися до вилучення водійських посвідчень у справах із тяжчими обставинами.

Приміром, суддя Дарницького районного суду міста Києва В.А. Дубас у справі за подією 10 жовтня 2013 року, коли водія зупинили шляхом переслідування, за відсутності пом’якшувальних обставин, наклав на порушника штраф 170 грн.: http://reyestr.court.gov.ua/Review/34606824.

Натомість за подією 29 грудня 2013 року в справі Автомайдану, не кваплячись позбавив водіїв права керування на чотири місяці. Ось ці справи в Єдиному реєстрі рішень: http://reyestr.court.gov.ua/Review/36690334, http://reyestr.court.gov.ua/Review/36690331.

Аналогічно суддя Голосіївського районного суду міста Києва Д.М. Валігура постановою по справі, що мала місце 10 жовтня 2013 року, за перевищення швидкості на 57 км/год. та відмову зупинки, до правопорушника застосував штраф у розмірі 170 грн.: http://reyestr.court.gov.ua/Review/34534132.

Натомість за подією 29 грудня за відсутності інших обтяжливих порушень водія було в судовому порядку позбавлено прав на три місяці. Ось ця справа в реєстрі: http://reyestr.court.gov.ua/Review/36645328.

Відверте пояснення такого упередженого ставлення суду Роман Маселко одержав просто від судді Києво-Святошинського суду В.В. Лисенка: «По закінченню засідання суддя прямо сказав мені, що якщо він не позбавить підсудних прав сьогодні, завтра йому підкинуть гроші та заарештують».

Отже, маємо таку статистику: понад 100 автовласників позбавлено водійських прав на строк від трьох до шести місяців. З десяток рішень апеляційних судів є остаточними й не підлягають оскарженню. Усі рішення базуються на підставі самого лише рапорту інспекторів ДАІ.

Лише п’ять справ станом на 18 лютого було закрито за браком доказів і близько 50 перебували на дооформленні. Решта чекають на рішення суду…

Юристи впевнені, що внаслідок останніх подій ситуація кардинально зміниться. Але потерпілі водії тепер однозначно вимагатимуть притягнення винних у фальсифікаціях та неправосудних рішеннях до відповідальності. Питання подальшої люстрації навряд чи є дискусійним.

У підготовці матеріалу було використано факти, зібрані волонтерськими зусиллями на сторінці Юридичний захист Автомайдану. Особлива подяка юристам-волонтерам Юрію Кушніру та Романові Маселку.

******

Важлива складова бюджету інтернет-видання TEXTY.org.ua- пожертви читачів

Фінансова підтримка кожного з вас дуже важлива для нас. Звертаємося з проханням здійснити пожертву на підтримку ТЕКСТІВ.

Якщо ви здійснили пожертву, повідомте будь ласка нам на адресу texty.org.ua (равлик) gmail.com Це потрібно для того, аби ми могли відзвітувати вам, куди витратили зібрані кошти

Як можна перерахувати кошти:

EugeneLakinsky(НА)gmail(КРАПКА)com - наш рахунок на ПейПел;

096 551 68 93 - гроші на рахунок можна слати і на телефон - це Київстар. У Київстару з'явилася можливість перевести гроші з телефону на кредитну картку. Телефон тільки для збору пожертв, зв'язатися з нами можна по емейлу texty.org.ua @ gmail.com

ДАІ автомайдан люстрація суд репресії

Знак гривні
Знак гривні