Л

Літаки і коронавірус. Як Україна та світ закривали небо (Інфографіка)

Ми взяли дані з сайтів спостереження за літаками та порівняли їх із даними захворюваності на коронавірус, щоб відповісти на запитання коли, чому і як приземляли літаки.

Про пандемію COVID-19 кажуть, що вона зупинила світ. Найкраще це видно на прикладі авіації: уряди закривають небо, а люди стараються зайвий раз не виходити з дому, не кажучи про далекі подорожі.

В Україну коронавірус прийшов з початком пандемії в Європі, яка першою охопила Італію. Поки Ухань був на карантині, поки вводили обмеження в північній Італії, життя в Україні мало змінилось. Випадків захворювання не було до 3 березня, люди їздили на роботу, ходили на вечірки й літали.

uk_flights_cases.png

Виглядає так, що Україна ввела обмеження авіаційного сполучення якраз перед початком поширення вірусу. Спад кількості польотів почався після оголошення ВООЗ світової пандемії та введення карантину в країні, а вже 17 березня, за 5 днів, уряд скасував усі пасажирські рейси. Виняток склали борти з евакуйованими з-за кордону українцями та евакуація іноземних громадян.

Перші випадки вірусу в Україні були привезені з країн Європи, зокрема, пацієнт №1 повернувся з Італії, хоча і н ечерез український аеропорт. За даними Flightradar24, ми зафіксували 62 рейси між Україною та північчю Італії (аеропорти Мілана, Венеції та Турина) після 21 лютого, коли там ввели перші карантинні обмеження. Як бачимо, польоти до Італії тривали під час періоду інтенсивного поширення вірусу, зокрема в дні, коли подвоєння кількості хворих реєстрували ледь не щодня.

it_flights_cases.png

Кількість рейсів до Мілана, Турина й Венеції після початку карантину впала на третину, але виглядає так, ніби люди продовжували жити своїм життям. Від початку року до 21 лютого в середньому було 8 рейсів на день між Україною та Італією, а після — 5.3 рейси щодня. Рахунок хворих в Італії тоді йшов на сотні. Людям важко зрозуміти експоненційне зростання, коли чисельність хворих подвоюється за лічені дні, коли сьогоднішні пару сотень за кілька днів означатимуть пару тисяч, тому цілком могли недооцінювати проблему.

Якщо були рейси навіть до охоплених вірусом регіонів Італії, можемо припустити, що українці продовжували літати на відпочинок. Найпопулярніший авіанапрям у зимовий сезон — Єгипет.

eg_flights_cases.png

На початку березня люди ще пам’ятали, що таке “полетіти у відпустку”. Хоча й кількість зареєстрованих випадків у Єгипті лишалась низькою, а надвисоких темпів поширення інфекції там не фіксували.

Невідомо, скільки триватимуть обмеження, і коли люди знову зможуть літати у відрядження, відпустки та скуповуватися в дьюті-фрі. Наразі три четверті рейсів у світі скасовані. Як і в Україні, помітне падіння кількості польотів почалось після того, коли ВООЗ оголосила пандемію, а вірус став ширитись Європою. На той час Україна зафіксувала лише 14 випадків.

world_flights.png

Україна закрила небо разом із країнами Європи. Там так само продовжували літати в період назрівання коронавірусного вибуху. Чи це було зроблено вчасно? Точно не можна сказати: з одного боку, літаки приземлились перед сплеском епідемії в Європі, а з іншого, ми не побачили в даних, щоб влада точково закривала авіасполучення у містах де були ранні осередки вірусу. Зазнчимо, що у Європі після введення карантину залишилося близько 20% польотів. В той час, як в Україні менші ніж 5%.

uk_eu_flights.png

коронавірус datavis авіація інфографіка

Знак гривні
Знак гривні