Доведено експериментально: Англомовні ЗМІ беруть заказуху в російських пропагандистів, - Fortune

Ласкаво просимо в нову стадію російської пропаганди. Так починається стаття в Fortune під назвою "Оренда дезінформації. Як російські піар-фірми розміщують історії в новинних ЗМІ та соцмережах у Великобританії".

Фейкові новини та пропаганда в соцмережах перекинулася на приватний сектор. За невеличку плату, навіть дуже круті світові ЗМІ можуть розмістити те, що вам потрібно.

Щоб це довести, компанія з кібербезпеки Recorded Future створила фіктивну компанію, а потім найняла російські піар-фірми з метою почати інформаційну війну від імені компанії.

Одній російській фірмі дали замовлення: створювати позитивний імідж компанії.

Іншій російській-таки фірмі дали протилежне замовлення: інформаційно нищити компанію.

Обидві успішно розмістили матеріали - в тому числі в газеті, яка не називається, але яка публікується вже понад століття.

Найбільше вразило, скільки різних "послуг" пропонують російські піар-фірми. Вони використовують фейкові екаунти, само собою - але також пропонують розміщувати заказуху у відомих англомовних ЗМІ.

Ціни починаються від 180 доларів за матеріал на сайті на кшталт CheapAutoInsurance.com - але там не завершується.

Ось розцінки, наявні в прайслистах російських піар-фірм:

Reuters: $8,360

Mashable: $13,370

Financial Times: $49,440.

Фірма з кібербезпеки Recorded Future назвало виданню Fortune конкретні матеріали, розміщені на її замовлення (ця заказуха досі онлайн), однак попросила не оприлюднювати ці дані, щоб не знищити спецоперацію та не розкривати своїх агентів.


Натомість, компанія оприлюднила власний звіт

Fortune проглянули замовні матеріали й виявили, що в них ніяк не вказано їхньої піар-сутності чи замовності. Лише в одному випадку було позначення sponsored - інші видавалися за чисту журналістику.

Фірма вважає, що росіяни покладаються на корумпованих журналістів, які можуть розміщувати матеріали (в тому числі не повідомляючи редакцію).

Recorded Future не отримало доказів, що найдорожчі видання у прайслистах справді розмістять заказуху. Так, Reuters при підготовці цього матеріалу заявили, що у них сувора політика проти дезінформації. Mashable та Financial Times не відповіли на запити Fortune.

Навіть якщо російські фірми можуть проникати в видання "середньої руки", в яких було розміщено заказуху фірмою безпеки - все одно це має значний вплив на фірми, проти (або на чию користь) застосовується подібна дезінформація.

І не факт, що йдеться лише про комерційні фірми - ті самі російські піар-компанії можуть працювати за тими самими схемами з політичними цілями та, ймовірно, цим займаються.

Детальніше на Fortune (англійська)

TEXTY.ORG.UA — незалежне видання без навʼязливої реклами й замовних матеріалів. Щоб працювати далі, нам потрібна ваша підтримка. Для переказу коштів клікайте сюди

британія змі росія пропаганда

Знак гривні
Знак гривні