Вчені вийшли на слід зіткнення двох галактик

У галактиці Чумацький шлях вчені виявили таємничу хвилю, яка, на думку вчених, є свідченням зіткнення галактик, що сталося 100 млн років тому. Про це повідомляє ТСН.

Астрономи виявили невелику асиметрію в розташуванні зірок. Зірки, в північній і південній частинах галактики, немов стривожені певною подією, розподіляються по-різному.

Найбільш вірогідне пояснення, яке спробували дати вчені, - невеликий галактичний супутник або хмара невидимої темної матерії або ще якийсь об'єкт пройшли через галактику, викликавши "збурення" і залишивши те, що ми можемо зараз спостерігати.

Хвиля була виявлена в результаті спостереження в рамках проекту Sloan Digital Sky Survey - Слоуновскій цифровий огляд неба.

Вчені, спостерігаючи за 300 тисячами довколишніми зірками галактики Чумацький шлях, змогли помітити асиметричне розташування зірок і вертикальну хвилю, що утворилася.

"Ми виявили доказ того, що наша галактика Чумацький шлях зустрілася з невеликою галактикою або масивною структурою темної матерії, подія, можливо, сталося 100 млн. років назад", - говорять науковці.

За словами професора Лері Відроу , спостерігаються несподівані відмінності у розподілі позицій зірок Чумацького, які знаходяться над центром і нижче центру галактики. Ефект нагадує вертикальну хвилю, ніким не помічену досі.

Він також наголосив, що на орбіті Чумацького шляху було виявлено близько 60 мініатюрних, карликових галактик. Згідно теорії, хмара темної матерії може "пройти" крізь площину нашої галактики, ставши причинного утворення таких вертикальних хвиль