Бензинові та дизельні авто створюють у сотні разів більше забруднення, ніж електромобілі

Поширений міф, що електромобілі дуже "брудні" у виготовленні через батареї, не відповідає дійсності.

Фабрика з виробництва літій-іонних батарей у Хебей, КНР: увесь життєвий цикл батареї – це витрата 30 кг матеріалів, беручи до уваги переробку. Фото: VCG/Getty Images
Фабрика з виробництва літій-іонних батарей у Хебей, КНР: увесь життєвий цикл батареї – це витрата 30 кг матеріалів, беручи до уваги переробку. Фото: VCG/Getty Images

За час свого життя автомобілі на викопному паливі витрачають у сотні разів більше сирого матеріалу, ніж електромобілі на батареях.

Про це йдеться в дослідженні Transport & Environment, передає британський Guardian.

За життєвий цикл літій-іонної батареї, беручи до уваги її подальше перероблення, загалом витрачається 30 кг сирого матеріалу – за такий самий час і пробіг автомобіль спалить 17 тис. л нафти. Це означає витрату в 300 разів більшу, якщо рахувати співвідношення витрат автомобіля до його власної маси.

І це не беручи до уваги вихлопи парникових газів та шкідливих речовин.

Так, виробництво більшої кількості електромобілів означатиме потребу видобувати більше літію, кобальту та нікелю. Проте видобування нафти для палива та подальше його спалення має значно більший вплив на довкілля.

Звіт вказує на те, що лобісти викопного палива застосовують подвійні стандарти, коли порівнюють витрати.

За час свого життя середня машина на викопному паливі спалює еквівалент вежі з нафтових бочок заввишки з 25-поверхівку. Натомість, якщо брати на увагу повторне перероблення матеріалів, необхідних для батареї – втрачається кількість металу завбільшки як футбольний м'яч.

автомобілі транспорт екологія

Знак гривні
Знак гривні