Церква свідків Медведчука

Є ряд видань, які детально висвітлюють кожен пчих Медведчука, кожну його заяву, думку, припущення чи коментар. Спростили держреєстрацію ліків в Україні? От вам коментар Медведчука на цю тему! Відбувся антиурядовий мітинг у Молдові? Думка лідера «Українського вибору» щодо цієї події дуже важлива! Теракти в Парижі? Віктор Володимирович й тут має що сказати! Пошкодили електроопори на Херсонщині? Тримайте заяву Медведчука!

Текст і графіка: Андрій Газін

Опубліковано: 29 вересня 2016 року | Приблизний час на прочитання 3 хв

Редакційна політика

Віктор Медведчук не є ньюзмейкером 99% часу. Він не є народним депутатом чи урядовцем, його «громадська організація» існує переважно на рекламних щитах та в уяві самого Медведчука. З журналістського погляду, важливість заяв лідера «Українського вибору» переважно не більша, ніж важливість допису у Facebook блогера-тисячника.

Але є ряд видань, які детально висвітлюють кожен пчих Медведчука, кожну його заяву, думку, припущення чи коментар. Ми вирішили зібрати новини з кількох сайтів та порівняти кількість повідомлень зі згадкою Віктора Медведчука в заголовку від початку 2014 року і до вересня 2016-го. При цьому ми ігнорували формулювання на зразок «кум Путіна» або «лідер «Українського вибору». Але навіть без цих формулювань знайшли неймовірно багато новин зі згадкою Медведчука на сайтах «Українські національні новини», «РБК-Україна», «112 Україна» та «Главком».

Медведчук прокоментував

За два роки і вісім місяців сайт «УНН» опублікував 883 новини зі згадкою Віктора Медведчука, сайт «РБК-Україна» — 749 новин, «Главком» — 508 новин, а «112 Україна» — 464 новини.

Для порівняння ми також взяли заголовки новин інформаційних агенцій «Українські новини» та «Інтерфакс-Україна», припустивши, що редактори інформагенцій не пропустять справді важливих новин і будуть жорстко фільтрувати всілякий непотріб. За два роки і вісім місяців на сайті «Інтерфакс-Україна» вийшло 43 новини зі згадкою Віктора Медведчука, а на сайті «Українських новин» — 35 новин.


Увагу «УНН», «РБК-Україна», «Главкому» та «112 Україна» до Медведчука можна, звісно, списати на редакційну політику цих видань. Ну а раптом керівники редакцій абсолютно щиро вірять у світлу місію Віктора Медведчука і важливість донесення до публіки його безцінних коментарів щодо всього на світі? Тут уже нічого не вдієш. Ми, у свою чергу, можемо хіба що виконати місію з інформування читачів: хочете більше знати, про що думає Віктор Медведчук, — читайте «УНН», «РБК-Україна», «Главком» та «112 Україна», ці видання дуже стараються.

Можна списати на редакційну недбалість. Знаєте, в онлайн-медіа величезна плинність кадрів, нові працівники не розбираються, що важливо, а що ні, і ставлять усякий непотріб, а вічно затурканий шеф-редактор не встигає все контролювати. Ну, буває. Не зі зла, можна зрозуміти.

Або можна припустити, що за публікацію новин про Віктора Медведчука редакції отримують гроші. Тоді це називається «джинса», і від видань, які цю «джинсу» публікують, треба триматись якнайдалі.

Як працює ринок «замовних» новин у ЗМІ

Ми поговорили з піарником, котрий займається розміщенням у виданнях новин і статей за гроші. Зі зрозумілих причин ми не можемо назвати ім’я співрозмовника. Публікуємо його розповідь

Вартість розміщення однієї новини — від 100 до 600 доларів. Цим в інтересах клієнтів займаються як офіційні піар-агенції, так і неформальні групи піарників. Як і в будь-якій рекламі, існують різноманітні «пакети» і оптові знижки. Видання отримує готівку в доларах. Між тими, «хто в темі», ходять неофіційні прайси — скільки яке видання бере грошей за публікацію замовних новин. Ці розцінки ви не знайдете на офіційних сторінках.

Усе тримається на особистих контактах. Піарники чи посередники воліють працювати з тими журналістами і редакторами, яких знають і які дають відкат. Тобто замовнику озвучується одна сума, а видання по факту отримує іншу. Іноді це узгоджується з редактором, іноді ні. Знаю випадок, коли виконавець отримав 600 доларів за послугу, а посередник — 3000.

Деякі видання публікують за гроші все, що пропонують. Деякі більш обережні, наприклад не ставлять платні новини, які суперечать редакційній політиці. Дехто взагалі не ставить платних новин.

Новини — це найдешевший платний контент. Ціни на статті, а особливо розслідування, стартують від декількох тисяч доларів.

Ринок замовних матеріалів процвітав в останні роки Януковича, тоді просто літали валізи з грошима. Зараз грошей стало менше, а грошовиті замовники у бігах. Якщо їм треба щось опублікувати, то вони це роблять у своїх ЗМІ, на більш масштабні піар-кампанії зараз у них грошей немає.

Але загалом ринок процвітає, адже постійно відкривається і закривається безліч інтернет-видань. У переважної більшості саме така бізнес-модель.


Читайте також

Київські розвалини. Інтерактивна карта закинутих будівель Києва
Київські розвалини. Інтерактивна карта закинутих будівель Києва
Київські розвалини. Інтерактивна карта закинутих будівель Києва