10 послуг Івано-Франківського ЦНАПу
Візуалізація даних Центру надання адміністративних послуг м. Івано-Франківська розповідає про життя міста
Завдяки реформі децентралізації громади отримали більше повноважень у сфері адміністративних послуг. Органи місцевого самоврядування можуть визначати перелік адмінпослуг, умови їх надання, запроваджувати супутні та додаткові сервіси. При цьому, адміністративний збір надходить у місцевий бюджет. За кілька останніх років у країні відбувся бум ЦНАПів. Станом на кінець 2018-го їх загальна кількість становила 775. За словами віце-прем'єр-міністра, міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України Геннадія Зубка, за минулий рік понад 15 мільйонів українців скористалися послугами ЦНАПів, а від їхньої діяльності в місцеві бюджети надійшло 2,9 млрд грн.
Однак, розвиток ЦНАПів — це не лише крок до вищої якості послуг. ЦНАПи — це інфраструктура електронного урядування та відкритих даних. Щодня вони накопичують великі масиви інформації, які можуть розповісти про соціально-економічний розвиток, діловий клімат. Ці дані дають можливість створювати нові сервіси, покращувати якість послуг, прогнозувати надходження до бюджету та приймати обґрунтовані рішення.
Центр надання адміністративних послуг міста Івано-Франківськ першим в Україні оприлюднив детальні дані про надані послуги. Ми створили візуалізацію, яка показує попит на різні послуги протягом року, а також проаналізували набір — і дізнались, що він може розповісти про життя міста.
Топ-10 найпопулярніших послуг
Розмір прямокутників пропорційний кількості наданих послуг, а інтенсивність кольору позначає суму зібраного адміністративного збору.
Дані станом на 2018 рік
Що розповідають про життя міста 10 найпопулярніших послуг
Найпопулярніша послуга. Кожна 5-та послуга, надана Івано-Франківським ЦНАПом — реєстрація місця проживання. Це найпопулярніший сервіс, яким користуються понад 13 тис. мешканців міста щорічно. Дані свідчать про позитивний природний та міграційний приріст населення. У 2018 іванофранківці у 2.8 разів частіше реєстрували місце проживання, аніж знімалися з реєстрації. У 2017 це співвідношення було ще більшим — 3.5 разів. Цікавою є сезонна динаміка показників. Наприклад, на візуалізації можна спостерігати хвилі “виписки” й “вписки” студентів, що виїздять та приїжджають на навчання. А восени іванофранківці “наводили лад” з реєстрацією, щоб отримати субсидії.
Безвіз. Видача закордонного паспорта — це друга за популярністю і перша за дохідністю адміністративна послуга. У 2018-му році нею скористалися понад 14 тис. разів. У бюджет надійшло 2.86 мільйона гривень. Як правило, іванофранківці замовляють документи завчасно. На термінове оформлення припадає лише 14% від загальної кількості наданих послуг.
Земля та будівницво.Половина послуг з топ-10 пов'язана із земельними питаннями або будівництвом. Це важливі індикатори соціально-економічного розвитку та ділового клімату. Наприклад, кількість виданих витягів та реєстрацій земельних ділянок за 2018 рік зросла майже у 1.9 та 2.2 разів відповідно (до 3363 та 3483). В 1.6 разів зросла кількість довідок з містобудівного кадастру, в 1.7 — кількість декларацій про готовність об'єктів будівництва до експлуатації. Видача витягів із земельного кадастру у 2018 році принесла в бюджет понад 296 тис. грн.
Чому ЦНАПи мають відкривати дані?
Дані допомагають приймати правильні рішення. Здача паспорту на вклеювання фото — 5 хвилин, реєстрація місця проживання однієї особи — 10 хвилин, двох — 15, трьох — 20. Дані дозволили запровадити в ЦНАПі строки надання послуг, однаково комфортні для адміністраторів і відвідувачів.
Підвищення прозорості та підзвітності.Розподіл комунальних ресурсів, видача дозволівна будівництво, реєстрація земельних ділянок стають ще прозорішими, обмежуються корупційні ризики. Аналізуючи дані, активісти, журналісти й підприємці можуть знаходити аномальні випадки затримок та відмов у видачі документів, з’ясовувати їх причини.
Поліпшення бізнес-клімату.Влада міста періодично аналізує статистику надання послугдля бізнесу. Це дозволяє усувати зайві документи, прискорювати процес ухвалення рішень. Щоп’ятниці керівництво міста розглядає згенеровані системою звіти. Якщо є затримки, то виконавчий комітет з'ясовує їхні причини та намагається виправити ситуацію.
Скільки і яких послуг надав ЦНАП у 2018-му році?
Скористайтеся візуалізацією для того, щоб проаналізувати попит на різні послуги.